Klacht: Pakket is nooit bezorgd.

op 16 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket verstuurd via PostNl (kosten 6,95 euro). Aangezien ik niets van de ontvanger hoorde, heb ik hem na 2 weken gevraagd of hij iets had ontvangen. Neen, dus. Vervolgens heb ik PostNl benaderd. Duurt heel lang voordat je contact krijgt met hen. Zij vertelden dat het pakket bezorgd was. Dat was niet het geval. De bezorger heeft nagelaten bij “niet thuis” om een briefje in de brievenbus te doen waar hij het bezorgd heeft. PostNL zou contact opnemen met de bezorger en ik kon dan na een paar dagen weer contact opnemen met PostNL. De bezorger weet zich niets meer te herinneren en PostNL wast zijn handen in onschuld.

Gewenste Oplossing:

Wanneer er serieus achteraan gegaan wordt wat er met het pakketje is gebeurd. De bezorger kan het wel achtergehouden hebben. Wij weten nu niets.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 augustus 2017 om 11:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van de Eijk,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending heeft verstuurd maar dat deze niet is ontvangen door de geadresseerde. U heeft hier een melding van gemaakt en er is de bezorger gevraagd wat er met de zending gebeurd is.

Ik heb voor u gekeken naar de melding en ik zie dat de bezorger niet meer weet waar de zending is gebleven. De bezorger is echter nogmaals naar de geadresseerde gegaan en de buren om daar na te vragen om de zending op te sporen.

Het gaat hier om een standaard zending waar niet voor getekend hoeft te worden. Daarom kunnen we niet controleren waar het pakket is afgegeven. Daarom is er geen onderzoek mogelijk naar het pakket.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Reactie van de melder van de klacht PakketAmerica

3 maanden geleden - Het staat vast dat het pakket door mij is verzonden. Het staat volgens PostNL ook vast dat het pakket bezorgd is. De bezorger heeft echter nagelaten een briefje achter te laten waar hij het pakket heeft bezorgd en hij weet ook niet meer waar hij dit heeft bezorgd. Er staat dus onomstotelijk vast dat de fout gemaakt is door de bezorger. Ik vind niet dat ik hier de dupe van hoef te worden. Met mijn klacht wilde ik bereiken dat het pakket zou worden opgespoord. Als dit niet mogelijk is dan ben ik van mening dat in ieder geval de door mij gemaakte kosten vergoed dienen te worden. Het betrof een kraamcadeau. De kosten zijn 29,95 euro voor het cadeau, 2 felicitatiekaarten (voor de ouders en grootouders) van 3,95 euro ieder en de kosten van het verzenden 6,95 euro. In totaal dus 44,80 euro.

Alle klachten die gemeld zijn door PakketAmerica