Klacht: Pakket is niet bezorgd, maar volgens tracktrace wel.

op 31 augustus 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een bestelling gedaan bij een bedrijf. Dit is per brievenbuspakketje verzonden met track en trace op maandag. Volgens de track en trace is deze dinsdag om 14:31 bezorgd. Bij thuiskomst, alleen een gewone brief op de deurmat. Ik heb vervolgens de beelden van onze beveiligingscamera bekeken, deze zijn bijzonder scherp waardoor goed te zien is dat de bezorger ook interdaad alleen deze brief heeft bezorgd om 14:30.

Dezelfde avond heb ik dit voorgelegd aan de klantenservice van PostNL, maar hier kwam ik geen steek verder mee, ik moest het afwachten.

Vandaag heb ik via Twitter contact gelegd. Wordt vriendelijk te woord gestaan maar aan ’t eind van de rit krijg ik te horen dat de verzender uiteindelijk met een passende oplossing moet komen. Dat is de omgekeerde wereld. Ik kan aantonen dat de PostNL een pakje als bezorgd markeert dat niet is bezorgd, dan verwacht ik van PostNL dat ze nagaan hoe dit is gekomen en zal PostNL met een oplossing moeten komen als hij echt weg is. Het kan niet zo zijn dat PostNL zonder pardon post mag laten verdwijnen.

De beelden heb ik uiteraard veilig gesteld.

Zodra mijn pakket bezorgd gaat worden, graag binnen redelijke termijn want ik heb het bestelde onderdeel nodig.

Ik had ook van de klantenservice meer verwacht dan de standaard antwoorden. Als t pakket als 'onderweg' was bestempeld zou ik wel wachten, maar er staat duidelijk bij dat het in de brievenbus is bezorgd en dat is gewoonweg niet gebeurd.

De verzender kan nier niks aan doen. PostNL heeft aantoonbaar niets bezorgd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht fheibrink

3 maanden geleden - Op dit moment 30-08 om 14:25 is er nog steeds geen beweging gedetecteerd aan mijn voordeur. Wat kan ik nu nog doen? Een dummy brief op de post doen en bij mijzelf laten bezorgen, in de hoop dat mijn pakketje dan ineens 'loskomt'?

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht op deze website. U geeft hierin aan dat volgens de scangegevens uw zending is aangekomen, echter heeft u niets in uw bus ontvangen. U heeft hier ook beelden van en zou graag alsnog de zending ontvangen. Ik wil graag voor u nakijken wat ik hierover in mijn systeem heb staan zodat ik u verder kan informeren. Zou u hiervoor de 3S-code mee willen sturen samen met uw postcode en huisnummer zodat ik de gegevens erbij kan zoeken? Ik zie u reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht fheibrink

3 maanden geleden - Dag PostNL, Het gaat om 3STGEN886992370 . Mijn Postcode 8091XW 23 De verzender heeft intussen ook een klacht ingediend en heeft mij de artikelen nogmaals opgestuurd, maar hij wil uiteraard wel 1 van de 2 bestellingen terug hebben! Indien jullie het pakket kunnen vinden, dan adviseer ik om ook de verzender zo snel mogelijk op de hoogte te brengen, aangezien hij vandaag een pakket getekend gaat sturen. Ik hoop dat deze kwestie snel opgelost gaat worden, maar ik vind het een heel slordige zaak dat pakketten kwijt raken en vervolgens ook nog afgevinkt worden in het systeem, waardoor er bij PostNL ook geen beweging meer in de zaak komt. Ik heb meteen gebeld, ik heb gechat en als laatste middel hier een klacht ingediend, maar PostNL blijft volhouden niets te kunnen doen! Mvg, Ferry Heibrink

Heeft op 31 augustus 2018 om 16:59 geantwoord

Geachte heer Heibrink,

Dank u wel voor de track en trace code van de zending.

Ik heb voor u gekeken en ik zie dat de zending afgeleverd zou moeten zijn in uw brievenbus. Ik zie echter nog niet dat de afzender contact met ons heeft opgenomen. Het beste is dat dit zo snel mogelijk gebeurd zodat er aan de bezorger gevraagd kan worden wat er met de zending is gebeurd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 01 september 2018 om 13:30 geantwoord

Ik heb het idee dat jullie niet hebben gelezen wat ik heb geschreven. Ik heb op video staan dat het pakket NIET is geleverd. Wat er in het de track&trace staat doet daar niets aan af en toont niet aan dat het pakket ook werkelijk is bezorgd, wat onderstaande ook bevestigd:

Intussen is het pakket namelijk boven water, maar helaas is dat ook in letterlijke zin waar:

De buren van de straat tegenover hebben het bewuste pakketje in de struiken aangetroffen bij hun woning. Het pakje was opengetrokken en de zekeringautomaat is er uitgehaald (gestolen!). Dit moet op die bewuste dinsdag zijn gebeurd. Het pakje heeft dus van dinsdag t/m vrijdag in weer en wind gelegen.

Ik hoop dat PostNL zijn verantwoordelijkheid neemt en zorgt voor schadeloosstelling van de verzender, die intussen het pakket NOGMAALS heeft verzonden als pakket met handtekening. Zij kunnen hier niets aan doen en ik als klant ook niet. PostNL heeft duidelijk gefaald bij het bezorgproces.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat ik geen kostbare of vertrouwelijke zaken meer door PostNL laat bezorgen, want dit soort gestuntel is mijns inziens onacceptabel. Post dient zorgvuldig en vertrouwelijk te worden behandeld. Dit hadden in plaats van electronica ook vertrouwelijke documenten kunnen zijn.

Het pakketje was nat en de spullen lagen in het water, de spanningsmeter is dus niet meer veilig te gebruiken, de striptang zitten roestplekken op.

Als het pakket werkelijk in mijn brievenbus was bezorgd, dan had hij bij mijn BINNEN gelegen en was dit op de beelden ook te zien geweest, want ik heb er een camera op staan die 24/7 opneemt en beweging markeert. Ik heb tevens gekeken of het pakje wel door de brievenbus past en ook dat is geen enkel probleem. Het pakje kon prima in zijn geheel door de brievenbus van onze voordeur.

Alle klachten die gemeld zijn door fheibrink