Klacht: Pakket is kwijt, onderzoek afgerond, verzender onbereikbaar

op 28 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zoals u in de titel kan lezen heb ik nog steeds geen pakket.

26 maart om 12:43 is mijn pakket met traceercode 3SKABA716436664 bij de PostNL punt bij de Coop op de Prins Hendrikstraat 46 in Den Haag ingeleverd. Na een paar dagen had in nog geen verandering in mijn track and trace, dus gebeld met de Coop. De medewerker heeft nog gekeken of het pakket nog was blijven staan, maar geen pakket gevonden, maar wist wel te vertellen dat de pakketten maandag waren opgehaald, want zijn pakket was ook meegenomen.
Volgens de track and trace is het pakket niet aangekomen in het sorteercentrum.
Na de gebruikelijke wachttermijn van PostNL van 5 dagen heb ik mijn verzender opdracht gegeven een onderzoek te laten starten. Daarna heb ik elke week contact proberen op te nemen met de verzender, maar heen contact meer kunnen krijgen. Via Twitter kan de medewerker ook niet meer melden dat het onderzoek nog liep en dat ik toch bij de verzender moet zijn.
Bij de laatste contact via Twitter wist de medewerker mij wel te vertellen dat de nieuws moet zijn, maar dat er geen gehoor te krijgen was bij de verzender. Dus hetzelfde wat ik ook telkens gemeld had.

Graag zou ik de procedure willen weten wat ik nog kan doen, want de verzender is, wat jullie ook bevestigen, niet bereikbaar. Ik als enige benadeelde, want ik heb wel betaald maar geen pakket ontvangen, wordt als geen partij gezien in het verhaal. Terwijl als PostNL het pakket, wat jullie ook melden zelden mis gaat, afgeleverd had er geen probleem was geweest!

Na een maand toch serieus als partij gezien worden en inzicht krijgen in het verhaal en onderzoek. We zitten nu namelijk in een pat-stelling. Het liefste wil ik mijn pakket ontvangen en als PostNL dit niet kan afleveren, mijn geld van 166,95 EUR teruggestort krijgen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 april 2017 om 15:35 geantwoord

Geachte heer Vergeer,

Het spijt me heel erg dat u dit pakket tot op heden niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor. Ik kan me voorstellen dat het als geadresseerde niet prettig is wanneer u geen contact kunt krijgen met de afzender en dat u zich hier heel erg zorgen over maakt aangezien dit om een behoorlijk bedrag gaat.

U heeft echter een overeenkomst met de afzender en de afzender is weer onze opdrachtgever voor het verzenden van dit pakket. De afzender heeft inderdaad een onderzoek bij ons ingesteld maar dit is nog niet geheel afgerond en wij wachten ook op bericht van de afzender. Meer mag ik hier niet over zeggen.

Ik hoop dat u dit nog samen kunt oplossen met de afzender. Wat ik wel kan aangeven is dat de afzender dit pakket zonder aanvullende verzekering heeft verzonden. Het pakket is dus niet verzekerd bij schade of vermissing. De afzender komt hierdoor niet in aanmerking voor een vergoeding. Wij vergoeden nooit kosten aan een geadresseerde.

Heeft op 28 april 2017 om 16:00 geantwoord

Helaas is dit in mijn ogen te zwak antwoord. Dit probleem is er namelijk niet geweest als PostNL het pakket serieus afgeleverd had. Ik raad PostNL het onderzoek te laten uitvoeren en niet alleen te checken bij jullie depot voor niet af te leveren pakketten. Ondervraag eerst de koerier en kom met een gedegen inspanning.
Als PostNL het te veel werk vindt om serieus het depot in te gaan en bied ik mij van harte om te helpen.

Kom met een weloverwogen antwoord, anders ben ik geneigd zelf onderzoek te doen naar wat er degelijk gebeurd is.

Alle klachten die gemeld zijn door stevenv2