Klacht: Pakket geweigerd door postkantoor en geen retourafzender op pakket

op 18 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

KLACHT

Beste lezer,

Mijn zoon heeft wat via marktplaats besteld en dat laten bezorgen bij een postkantoor van Postnl. Echter heeft het postkantoor het pakket geweigerd en retourafzender gestuurd. De afzender heeft geen retouradres op het pakket gezet en nu heb ik een probleem. Ik heb de klantenservice van Postnl gebeld en gevraagd wat te doen: deze heeft mij gezegd contact op te nemen met de afzender, maar deze zegt dat hij zijn plicht heeft gedaan en dat is het pakket opsturen met track en trace nummer er bij en meer doet hij niet zegt hij. Als hij niets doet krijgt hij zijn pakket niet.

Bij deze wil ik voor volgende week vrijdag mijn pakket alsnog ontvangen, want er zit een bestelling in van mijn zoon waarvoor hij heel lang zakgeld heeft voor moeten sparen.

Graag een oplossing hiervoor.

Gr. Bjorn

Dat het pakket naar het goede adres wordt gestuurd. Ipv het postkantoor. Ik heb contact gehad met het postkantoor hierover en deze zegt als het pakket opnieuw komt willen ze het voor één keer wel aannemen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 oktober 2016 om 14:01 geantwoord

Geachte heer Ekkelboom,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat uw zoon dit pakket niet heeft ontvangen. Graag wil ik dit toelichten.

Om een pakket direct naar een postkantoor te versturen dient de afzender gebruik te maken van de dienst “Pakje gemak” of dit te regelen via onze online verzendservice. Als dit niet het geval is dan zal het postkantoor de zending weigeren en deze retour sturen.

Zoals de klantenservice reeds heeft aangegeven kan alleen de afzender een onderzoek naar dit pakket opstarten. De afzender is onze opdrachtgever voor het verzenden van dit pakket. Ik begrijp dat het als geadresseerde niet prettig is om hier tussenin te zitten, maar u heeft weer een overeenkomst met de afzender. Ik hoop dat de afzender spoedig nog contact met ons zal opnemen om dit uit te laten zoeken.

Alle klachten die gemeld zijn door bjorn1996