Klacht: Pakket geweigerd door postkantoor en geen retourafzender op pakket

op 18 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 oktober 2016 om 14:01 geantwoord

Geachte heer Ekkelboom,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat uw zoon dit pakket niet heeft ontvangen. Graag wil ik dit toelichten.

Om een pakket direct naar een postkantoor te versturen dient de afzender gebruik te maken van de dienst “Pakje gemak” of dit te regelen via onze online verzendservice. Als dit niet het geval is dan zal het postkantoor de zending weigeren en deze retour sturen.

Zoals de klantenservice reeds heeft aangegeven kan alleen de afzender een onderzoek naar dit pakket opstarten. De afzender is onze opdrachtgever voor het verzenden van dit pakket. Ik begrijp dat het als geadresseerde niet prettig is om hier tussenin te zitten, maar u heeft weer een overeenkomst met de afzender. Ik hoop dat de afzender spoedig nog contact met ons zal opnemen om dit uit te laten zoeken.

Alle klachten die gemeld zijn door