Klacht: Pakket gestolen

op 07 juli 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb iets via asos gekocht. Het zou op 1 juli geleverd worden, maar opeens na de hele dag gewacht te hebben stond er in de avond online dat de bezorgdag was gewijzigd. Het zou op 2 juli worden geleverd. De volgende was ik weer de hele dag thuis geen pakket. Dus ik kijk online staat er een andere postcode huisnummer 2. Dat adres bestaat helemaal niet. Dus ik ga naar beneden in de brievenbus kijken en ik vind op het briefje ‘biljart’. Op de begane grond van mijn flat is er een biljartvereniging. Dus ik ga naar hun toe, zij zeggen dat het vijf uur al is opgehaald samen met een ander pakket van dhl. Dus dat kan maar door 2 personen gebeurd zijn. De bezorger of iemand anders die ook niet thuis was (dhl kan kijken wie). Dhl kan ook erachter komen welke bezorger deze route had. Het is momenteel avond, ik ga morgen aangifte doen tegen DHL.

Gewenste Oplossing:

Ik trek mijn aangifte in als ik mijn pakket krijg of het bedrag van de spullen die erin zat (ik heb als bewijs de factuur).

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 juli 2015 om 11:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Nalini,

Allereerst excuses voor het late antwoord. Helaas is er momenteel sprake van een achterstand waardoor wij uw klacht op de klachtensite nog niet hadden gezien.

Wat naar dat de zending niet door u is ontvangen. Ik begrijp dat de Biljartvereniging het pakje voor u had aangenomen, maar ook weer aan een ander persoon dan u zelf hebben meegegeven?

U moet begrijpen dat bij onze DHL For You zendingen het pakket ook bij buren bezorgd mag worden. Dit hoeven niet uw directe buren te zijn dus dit kan bij een flat ook bv in principe op een andere verdieping of op een winkel/vereniging op de begane grond. Zij zijn niet verplicht uw pakket aan te nemen, maar nemen wel (vrijwillig) de verantwoordelijkheid ervan over wanneer zij ervoor tekenen.

Als zij het pakket dus aan een ander persoon geven waardoor het kwijt raakt, valt de verantwoordelijkheid daarvoor helaas dus ook op hun schouders. Helaas kunnen wij u niet vertellen wie uw pakket heeft meegenomen, dat zou men bij die vereniging immers moeten weten. Volgens onze gegevens is er die dag maar 1 pakket bij uw flat bezorgd. Hoe zij bij een tweede DHL pakket komen is ons dan ook onbekend.

Wij raden u aan nogmaals navraag te doen bij de vereniging zodat zij kunnen verklaren aan wie zij het pakket hebben meegegeven, of anders van hen een vergoeding te vragen gezien door hun nalatigheid uw pakket is kwijtgeraakt.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

David

Bericht van

5 jaren geleden - De biljartvereniging valt niet echt onder buren aangezien die mensen niet hier allemaal wonen.Op de site staat via de track and trace een ander adres, wat niet bestaat!David sorry maar je klinkt als een niet logische idioot. Update: het pakket is inmiddels terecht. Ik heb zelf een briefje beneden geplakt. Er bleek dat het op een andere etage is bezorgd. DHL heeft niks bijgedragen in een oplossing. Jullie zijn een waardeloos bedrijf wat nooit van klantenservice heeft gehoord. Mensen wees gewaarschuwd!

Bericht van

5 jaren geleden - Ik heb ook contact met Asos gehad, ze zeiden dat als het pakket nog steeds niet was aangekomen dat ze een onderzoek zouden in stellen. Maar dat is natuurlijk niet nodig.David, mijn excuses voor mijn eerdere uitlating uit frustratie. Je hebt je best gedaan. Het is alleen jammer dat er nog vaak zoveel fout gaat bij DHL. Misschien dat jullie alleen aangetekende verzendingen moeten doen en niet meer bij 'buren' leveren. Deze klacht is hierbij opgelost.

Bericht van DHL

5 jaren geleden - Beste Nalini,Fijn om te horen dat het in ieder geval is opgelost.Op basis van de mij beschikbare gegevens en uw verhaal, ging ik ervan uit dat uw zending door toedoen van de biljartvereniging was kwijtgeraakt. In dat opzicht blijf ik bij mijn eerdere verhaal dat zij in dat geval ook verantwoordelijk zouden zijn geweest voor de verdwijning. Dat nu iets anders aan de hand blijkt te zijn geweest is natuurlijk heel kwalijk, en daar zal ik dan ook nog een klacht over noteren.Ik ben met u eens dat dit alles voorkomen kon worden als uw pakket niet 'bij buren' bezorgd zou worden of als de bezorger het begrip 'buren' minder rekbaar had gebruikt. Dit is helaas altijd een lastige discussie want sommige mensen zijn juist heel blij als het maar ergens wordt afgegeven zodat ze het kunnen ontvangen ook als ze niet thuis zijn.Ik zal in de klacht vermelden of ze bij het depot rekening hier in het vervolg zorgvuldiger mee om kunnen gaan en als ze het bij buren bezorgen in ieder geval de gegevens correct te vermelden!Heel erg excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet, David

Alle klachten die gemeld zijn door