Klacht: Pakket gestolen door bezorger

Vuskre op 02 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens track en trace van postNL is op 27 Agustus mijn pakketje bezorgd. Ik was echter gewoon thuis, en hoorde de deurbel, ik liep naar beneden maar toen was de bezorger al weer weg zag hem door het raam in de verte weglopen met pakketje in handen.

Ik kijk op de track en trace site, en er staat zending bezorgd! Maar ook, als bezorgtijd, 10 minuten VOOR hij aan de deur was.
Geen briefje in de deur, niks.
Ik bel PostNL op, ik moet over 2 dagen terug bellen, ze gaan vragen.
Bezorger zij dat hij bij mij het pakketje heeft afgegeven. en ze kunnen verder niks doen, ik moet maar de afzender een onderzoek op laten starten (bedrijf in china, andere regelgeving, dat bedrijf heeft gezegd dat zodra het door de douane in nederland is, dat hun er niks meer mee te maken hebben en doen dus niks)

Dus, bezorger liegt over het afleveren, en PostNL doet er verder niks aan.

Heb in de afgelopen paar maanden al vaker gehad dat op de track en trace site staat dat ik niet thuis was (en ik zat gewoon beneden met zicht op de voordeur om tijd dat er staat dat er geprobeerd was te bezorgen)

Klacht gemeld bij postNL maar die doen er verder niks aan.

Ik kende 7 jaar geleden een bezorger bij post NL, die had in de schuur een heleboel pakketjes staan. Slaat nergens op dat de bezorger altijd wordt geloofd.

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat de bezorger geconfornteerd wordt met het feit dat hij NIET bij mij aan de deur is geweest. Als hij zeker WEET dat hij aan de deur is geweest, laat hem dan maar zeggen of en man of en vrouw de deur open deed, en hoe die eruitzag. Makkelijke test om hem te betrappen op zijn leugen en zodat hij mijn pakket alsnog kan overhandigen. Het gaat namelijk om een zeer exclusieve item. waar ik meer als een jaar op de wachtrij voor stond. Kan ik niet zomaar even opnieuw bestellen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 02 september 2021 om 11:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een te ontvangen pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat u deze niet heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de barcode blijkt dat het op 27 augustus op uw adres is afgeleverd. U geeft aan dat u het pakket niet heeft ontvangen, mijn excuses hiervoor. Er is een onderzoek geweest bij verschillende onderdelen van onze organisatie en tot mijn spijt hebben we uw pakket niet aangetroffen.

Ik adviseer u contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. Hij of zij kan conform de overeengekomen voorwaarden bij de eigen postorganisatie een onderzoek naar uw zending opstarten. Dit zijn de Internationale gemaakte afspraken.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Vuskre

Heeft op 02 september 2021 om 11:27 geantwoord

het probleem blijft hetzelfde, de bezorger ZEGT dat hij het aan mij heeft afgeleverd, wat dus niet gebeurd is, dus de bezorger liegt over de aflevering.
Ik heb al vaker problemen gehad met de bezorger hier, dat mijn pakketjes werden afgeleverd alsof ik niet thuis was (en stond ook op de site dat er niemand thuis was) terwijl ik gewoon thuis zat met vol zicht op de voordeur. De bezorger had kennelijk WEL had pakketje in de auto (want ging het bezorgen) dus dat is niet het probleem van de verzender, jullie (postNL) hadden het pakketje wel degelijk in jullie systeem, dus het probleem ligt bij PostNL en niet de verzender.
Ik kende vroeger ook iemand die bij de post werkte en die had een schuur vol met pakketjes die hij zelf had gehouden.
Als het volgens jullie werd bezorgd (onderweg) en het is niet aangekomen, dat is dat pakketje bij de bezorger. Dat is jullie verantwoording.

Vraag maar na bij de bezorger, aan wie hij het pakketje heeft afgegeven. Er woont hier namelijk maar 1 persoon, dus heeft hij het afgegeven aan een man, vrouw, jong, oud? goede test om te kijken of hij de waarheid spreekt.

Alle klachten die gemeld zijn door Vuskre