Klacht: pakket expres vertraagd

op 08 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zie bij de status : “Delivery postponed until next workday, due to address characteristics”

Waarom moet ik tot maandag wachten? Wie heeft dat bepaald?
En waarom komen ze dan wel aanbellen om pakjes voor de buren aan te nemen? Wat is dit voor een treurig bedrijf?

Ik wil weten wat "Delivery postponed until next workday, due to address characteristics" precies inhoud, en waarom dit voor mijn adres geldt.
En ook wie dit heeft bepaald.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Alberts, Dank u wel voor uw bericht en in de eerste plaats excuses voor onze late reactie. In uw bericht stipt u aan dat u een pakket verwachtte, maar dat deze plots werd uitgesteld naar de volgende werkdag. Ik kan me voorstellen dat u hier even goed van heeft gebaald en dat u graag wil weten waarom dit precies was. Mocht dit in de tussentijd nog niet zijn gebeurd, dan kijk ik uiteraard graag even met u mee. Zou u mij daarvoor de Track&Trace code van uw pakket kunnen sturen? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht mark@mcs

4 maanden geleden - 3SBPX114530090 Ik wil weten wie die "address characteristics" bepaalt en waarom dat zo is voor mijn adres. En waar dit terug te vinden is.

Heeft op 10 juli 2017 om 14:14 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Alberts,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik zie dat de bestelling is uitgesteld omdat er voor dit adres een verzoek op de vestiging ligt om op zaterdag geen pakketten aan te bieden. Dit komt vaak voor bij kantoren/ bedrijven of kan door een vorige bewoner zijn geregeld.

Indien u hier geen prijs op stelt dan kunt u een briefje mee geven aan de pakketbezorger om dit op te laten heffen. Mocht dit niet lukken dan kan dit ook via onze klantenservice.

Heeft op 10 juli 2017 om 14:24 geantwoord

Dit is een 'kastje naar de muur' oplossing.
Ik weet zeker dat als ik een briefje meegeef dat de bezorger nergens van weet. En op kantoor zullen ze ook vreemd opkijken. ten slotte gebeurt er dan niets. Ik stel me toch voor dat er in de AO wel een procedure is hiervoor? En een formulier?

Alle klachten die gemeld zijn door mark@mcs