Klacht: Pakket door bezorger afgemeld als bezorgd maar niets ontvangen

op 15 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren heb ik een pakketje besteld bij Amazon en bij mijn bestelling betaald voor priority levering de volgende dag. Vandaag ben ik via de e-mail door jullie geïnformeerd dat het pakketje tussen 19.03 en 21.03 uur geleverd wordt. Het pakketje is om 21.26 uur door de bezorger afgemeld als bezorgd, maar ik heb nu, bijna een uur later, nog steeds niets ontvangen! Hoe kan het dat ik ergens voor betaal en DHL zijn verantwoordelijkheden niet nakomt? Waarom staat DHL toe dat bezorgers dit soort geintjes kunnen flikken om de statistieken te manipuleren? Is dit überhaupt legaal?

Los van deze zeer onprettige situatie heb ik in het verleden al zo vaak problemen ervaren met leveringen van DHL dat het mij voor iedereen het beste lijkt dat DHL zijn bedrijf opdoekt, ze zijn simpelweg gewoon niet goed in wat ze doen.

Mochten jullie dit als gerespecteerde tussenpartij niet voor elkaar krijgen dan neem ik genoegen met een uitgebreide uitleg van DHL op het probleem zoals hierboven beschreven en een financiële vergoeding voor het niet nakomen van de priority levering waar ik immers wel voor betaald heb en de 4 uur dat ik voor niets heb zitten wachten op de bezorger.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 15 mei 2020 om 13:12 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw melding. Ik adviseer u vandaag nog even af te wachten. Ik zie dat het pakket als laatste is afgemeld, mogelijk is dit op het depot gebeurd en gaat het pakket vandaag alsnog nageleverd worden.

Wij bezorgen vanavond tot 21:30 heeft u het pakket dan nog niet ontvangen, informeert u dan nog even bij uw naaste buren en meld anders bij uw verzender dat u het pakket niet ontvangen heeft. Zij kunnen hier een onderzoek voor starten bij DHL.

Mijn excuses voor het ongemak.

Wendy
DHL Parcel Webcare