Klacht: pakket buitenland

op 23 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

ik heb een pakket uit het buitenland van een waarde van 17 euro post nl heeft gevraag om de waarde van dit pakket aan te tonen hebben we gedaan ,tijd niet meer gehoord nu krijg ik een schrijven dat ik mijn pakket opkan halen en 19.30 euro moet betalen. nu hoef je pas invoer rechten en btw te betalen vanaf 22 euro contact gezocht postnl geeft niet thuis betalen en anders niets .
contact met douane gezocht die geeft mij gelijk en zegt dat het komt door dat postnl de gegevens verkeerd heeft aan gelevert,maar postnl moet het oplossen en dat willen ze niet betalen en bezwaar maken ,dus waarom extra werk doen als het niet nodig is .

als ik gewoon mijn pakket krijg zonder extra te betalen want dat is niet nodig

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 23 februari 2018 om 12:35 geantwoord

Geachte heer, mevrouw de Vries,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat de importkosten voor uw pakket uit het buitenland volgens u onjuist en ten onrechte in rekening zijn gebracht. Graag geef ik u een toelichting.

Indien u van mening bent dat de kosten verkeerd zijn berekend kunt u na ontvangst van het pakket en betaling van de kosten bezwaar indienen. Het is spijtig genoeg niet mogelijk de kosten te laten vervallen. Een eventueel bezwaar kan normaal gesproken alleen worden gemaakt voor de belastingen zoals bijv. invoerrechten, BTW en Accijns. Dat geldt niet voor inklaringskosten, dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor onder andere het doen van de aangifte ten invoer, administratie, opslag, aanbrengen douane etcetera.

U kunt bij PostNL binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending of een uitleg wat de reden van uw bezwaar is. Ons adres is:

PostNL Pakketten,
KR-SCIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Houdt u daarbij a.u.b. rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden.

Heeft op 23 februari 2018 om 12:44 geantwoord

dit is geen oplossing dit komt op hetzelfde neer ik hoef niets tebetalen en ik krijg hetzelfde antwoord

Alle klachten die gemeld zijn door vriesde.a