Klacht: Pakket buiten aangegeven tijdvak bezorgd

op 11 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij de afgelopen bezorgingen van postnl is er buiten het door postnl aangegeven tijdvak bezorgd. Erg vervelend omdat we een aantal keren voor niks een bepaalde tijd hebben gewacht. Het lijk nu iets structureels te zijn en geen incident meer. Je kan er niet meer op vertrouwen. Waardeloos.

Gewenste Oplossing:

Zorg dat er binnen de tijdvakken wordt bezorgd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 september 2018 om 10:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heermevrouw Olthoff,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de aflevertijdstippen van uw pakketten. Deze zouden te vaak buiten het aangegeven tijdvak worden bezorgd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wanneer het regelmatig voorkomt dat een pakket later aankomt dan vooraf is aangegeven, kan ik me voorstellen dat u dit erg onhandig vindt. Op het internet wordt echter een verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dat betekent dat de bezorger iets daar voor of daarna kan gaan langs komen. Uiteraard streven wij er naar om de geplande tijdsindicatie te behalen. In de meeste gevallen is dat ook zo, maar helaas kan zich een situatie voordoen waardoor dit niet mogelijk is. De bezorger is o.a. afhankelijk van de dagelijkse hoeveelheid pakketten en de planning.

Wij registreren ook alle routes en het distributiecentrum krijgt b.v. een melding wanneer de bezorger vervroegd of verlaat is. Op deze manier is er controle op het feit dat de bezorgers op schema rijden. Hiermee proberen wij de dienstverlening te blijven verbeteren en een dergelijke situatie te voorkomen. PostNL Pakketten controleert zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is. Ik snap dat u de gang van zaken als vervelend ervaart, ik wil u dan ook mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. U kunt ervan uit gaan dat de tijdstippen in de toekomst weer beter aansluiten bij het tijdvak die is aangegeven.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door P O te H