Klacht: Pakket blijft onderweg en wordt maar niet bezorgd ondanks diverse toezeggingen!

op 23 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er is een pakket voor mij onderweg vanaf een niet nader te noemen webshop in Nederland. Na mijn bestelling ontving ik eerst bericht dat deze, conform de afspraak, de volgende dag geleverd zou worden. Eén dag gewacht, geen pakket. Die dag werd de bezorging uitgesteld tot de dag erna, daarna bleek het pakket onjuist gesorteerd, waarna de mededeling “bezorging tijdelijk uitgesteld” verscheen. Tot overmaat van ramp werd een dag later “tijdelijke overmacht” toegevoegd aan de status van mijn pakket. En inmiddels staat er “verzender neemt contact op met DHL, bezorging wordt ingepland” als status van dit moment. Let wel: we zijn vijf werkdagen, dagelijkse mails naar de webshop en evenzoveel antwoorden in de trant van: DHL belooft pakket morgen te bezorgen. Ehm… niet dus! Inmiddels is de verjaardag van mijn zoon gisteren zonder cadeau verstreken, iets wat je als ouder eigenlijk niet kunt maken. Moet ik hem straks dan gaan vertellen dat zn cadeau er ook vandaag nog niet is? Kom op, DHL, doe wat jullie zeggen te doen: Makkelijk en snel pakketten ontvangen en versturen!

Pakket track&trace JVGL0600589660000360

Uiteraard ben ik pas tevreden als het pakket, binnen afzienbare tijd, bij ons bezorgd is. En excuses of iets dergelijks, vooral richting mijn zoon, lijken mij eveneens op zn plaats!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 23 augustus 2017 om 13:44 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Tot onze spijt heeft uw zending inderdaad een mis sortering gehad. Dit is natuurlijk erg vervelend. Vervolgens is uw zending de volgende dag ook nog uitgesteld wegens overmacht. Op basis van de gegevens in het systeem kan ik niet zien wanneer de zending bij u geleverd kan worden. Uiteraard begrijp ik dat u dit natuurlijk graag wilt weten. Daarom wil ik u adviseren dit te melden bij de afzender van het pakket. Zij kunnen ons verzoeken om een onderzoek voor je te starten om dit verder uit te zoeken.

Excuses voor het ongemak dat u ervaart.

Miranda
DHL Parcel

Heeft op 29 augustus 2017 om 16:30 geantwoord

Beste DHL, dank voor uw reactie. Een nauwgezette herhaling van het statusverloop van mijn pakket, precies zoals ik dat al in mijn eerste bericht aangaf. Nu graag een oplossing... het onderzoek via de verzender loopt inmiddels al een week. Misschien dat het nu dan tijd is om eindelijk dat pakket boven water te toveren en bij ons af te leveren...

Alle klachten die gemeld zijn door coortb