Klacht: Pakket blijft maanden bij IMEC Afdeling Inklaring liggen

PaulvdS op 14 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket met barcode LZ948517235CN ligt al sinds 13-7 bij IMEC Afdeling Inklaring zonder indicatie van wanneer het pakket gaat worden geleverd en of en hoeveel inklaringskosten moet worden betaald.

Ik snap dat ik inklaringskosten en BTW moet betalen voor het importeren van pakketten en snap ook dat PostNL het druk heeft maar bij een proces wat kennelijk weken moet duren is het wel zo handig om voortgang in het proces te kunnen tracken. Nu is het niet duidelijk of het pakket kwijt is of gewoon op een stapel ligt.

Het belangrijkste deel van de oplossing is dat ik mijn pakket bezorgd krijg. Maar ik bestel vaker pakketten uit het buitenland dus als oplossing zou ik graag zien dat het proces dusdanig wordt geoptimaliseerd dat de inklaring naar maximaal enkele dagen gaat in plaats van enkele weken.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2021 om 08:53 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard heb ik het voor u gecontroleerd echter dit pakket is nooit in Nederland aangekomen. Ik wil u dan ook adviseren om contact met de afzender op te nemen. Deze kan in het land van herkomst bij de post aldaar een onderzoek laten instellen. Mijn excuses voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door PaulvdS