Klacht: Pakket blijft maanden bij IMEC Afdeling Inklaring liggen

PaulvdS op 14 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakket met barcode LZ948517235CN ligt al sinds 13-7 bij IMEC Afdeling Inklaring zonder indicatie van wanneer het pakket gaat worden geleverd en of en hoeveel inklaringskosten moet worden betaald.

Ik snap dat ik inklaringskosten en BTW moet betalen voor het importeren van pakketten en snap ook dat PostNL het druk heeft maar bij een proces wat kennelijk weken moet duren is het wel zo handig om voortgang in het proces te kunnen tracken. Nu is het niet duidelijk of het pakket kwijt is of gewoon op een stapel ligt.

Gewenste Oplossing:

Het belangrijkste deel van de oplossing is dat ik mijn pakket bezorgd krijg. Maar ik bestel vaker pakketten uit het buitenland dus als oplossing zou ik graag zien dat het proces dusdanig wordt geoptimaliseerd dat de inklaring naar maximaal enkele dagen gaat in plaats van enkele weken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 14 september 2021 om 08:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard heb ik het voor u gecontroleerd echter dit pakket is nooit in Nederland aangekomen. Ik wil u dan ook adviseren om contact met de afzender op te nemen. Deze kan in het land van herkomst bij de post aldaar een onderzoek laten instellen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door PaulvdS