Klacht: Pakket blijft een week lang hangen en Dhl reageert niet op vragen

op 03 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een onderdeel besteld in Duitsland en die blijft sinds vorige week dinsdag op een depot hangen. Nu een week later gisteren een email gestuurd met de vraag waarom hij blijft hangen en wanneer ik het pakket kan verwachten. Ik krijg een auto reply dat ik binnen 1 dag een reactie kan verwachten. Vandaag geen reactie gehad dus maar een chat gestart, ik krijg een reactie dat er geen agents beschikbaar zijn. Ik stuur via facebook messenger een bericht, ik zie dat het gelezen wordt maar ze nemen niet de moeite om netjes te reageren.

Ik wil een update over mijn pakket en ik wil weten wanneer ik mijn pakket kan verwachten.

@ Dhl neem het fatsoen om je klanten netjes te helpen als het mis gaat!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 03 juli 2019 om 12:43 geantwoord

Beste Sander,

Bedankt voor uw bericht. We hebben momenteel te maken met wat drukte, dus helaas is onze reactietijd niet altijd zo snel als we zouden willen. Op uw adres staat in ons netwerk geen zending. Dat betekent dat we het dus (nog) niet van onze Duitse collega's hebben ontvangen. Ik zie ook alleen op DHL.de een update van dit pakket, en die is al een tijdje terug.

Mijn advies is om contact op te nemen met de verzender van uw pakket. Die kan hier het beste een onderzoek naar opstarten vanuit het land van herkomst. Tot wij in Nederland deze zending daadwerkelijk hebben kunnen we hier helaas niet echt in helpen.

Dion
DHL Parcel Webcare

Heeft op 04 juli 2019 om 09:43 geantwoord

Dit is toch geen oplossing Dhl? zeer klant onvriendelijk!!
Ook zeer typisch dat op een vraag via jullie support desk ik geen antwoord krijg, en dat ik wel een antwoord krijg als ik mijn klacht hier neerleg.

Dhl duitsland meld : Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben.

Vertaald : De zending wordt naar het land van bestemming getransporteerd en daar overhandigd aan de bezorgorganisatie.

Kortom Dhl duitsland zegt dat het op transport is gegaan naar nederland.

Ik zou het netjes (professioneel) vinden als jullie het onderling met Dhl duitsland regelen. Voor mij is het 1 pot nat Dhl Duitsland en Dhl nederland en vind het onbegrijpelijk dat jullie naar elkaar wijzen terwijl jullie gezamenlijk een inspanning moeten leveren. Dat jullie allemaal eilandjes zijn binnen het Dhl concern is voor mij totaal niet relevant.

DHl NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID EN GA ACHTER HET PAKKET AAN!!!!!

Als ik voor vanmiddag 17:00 geen update heb over wanneer het pakket bij mij aan komt ben ik genoodzaakt het onderdeel in Nederland te bestellen en een claim in te dienen bij Dhl van gevolg schade. Ik ontvang graag per omgaande het adres waar ik mijn claim kan indienen.
Al met al is het pakket nu al 2 weken kwijt!!!!

Voor mij is dit de laatste keer dat ik wat via dhl laat versturen!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Sander