Klacht: Pakket binnen 48 uur vanuit servicepunt terug naar afzender

Zaro7 op 30 juli 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Belachelijk dat telefonisch contact 1 euro kost! Een klantenservicenummer zou gratis moeten zijn en de ontvanger van een pakket moet serieus worden genomen. DHL heeft mijn pakket tegen alle regels in al binnen 48 uur (ipv een week) bij het servicepunt opgehaald en naar de afzender teruggestuurd gestuurd. Het zou DHL sieren als ze het bestaande label weer activeren en het pakket ophalen bij de verzender en aan onze voordeur afleveren. Deze situatie is ontstaan door het geblundervan DHL.
Via de chat werd mij verteld dat ik bij de verzender maar moest verzoeken of ze restitutie van de verzend kosten wilde aanvragen en dan opnieuw een label wilde kopen en het pakket aanvoeren. Dit is werkelijk een FOP-lossing!
DHL neem je veranderlijkheid voor je eigen geklungel.

Gewenste Oplossing:

Niets. Belachelijk dat telefonisch contact 1 euro per keer kost. Klantvriendelijkheid bestaat niet bij DHL.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 30 juli 2020 om 13:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ontzettend vervelend dat uw pakket eerder dan de bedoeling is retour is gegaan.
Ik zou graag iets voor u betekenen, helaas heb ik die mogelijkheid niet. Zoals mijn collega's al aan hebben gegeven, kan de afzender contact met ons opnemen om dit verder af te handelen. Het is zo dat er met sommige klanten bepaalde afspraken zijn gemaakt, waardoor we alleen maar dingen in opdracht van de afzender kunnen doen. Stel dat de afzender aan heeft gegeven dat het pakket retour afzender moet, dan kunnen we niet in opdracht van de ontvanger het pakket toch gaan bezorgen. De afzender is onze opdrachtgever en (betalende) klant, daarom kunnen we dit alleen in opdracht van de verzender doen.

Met vriendelijke groet,
Judith
DHL Parcel Webcare

Zaro7

Heeft op 31 juli 2020 om 00:28 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ook de verzender heeft geen opdracht gegeven om het pakket retour te sturen. DHL heeft een fout gemaakt en zou alles in het werk moeten stellen dit op te lossen door het pakket dat foutief binnen 48 uur (wegens vakantie van het afhaalpunt) terug is gestuurd naar de afzender daar op te halen en alsnog te bezorgen (aan huis bijvoorbeeld). Ps. Belachelijk dat u 1 euro per gesprek vraagt om hierover te bellen. DHL maakt er een puinhoop van!

Alle klachten die gemeld zijn door Zaro7