Klacht: Pakket bij verkeerde huisnummer aangeboden en geweigerd

op 07 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket uit de USA is via DHL/Deutsche Post door Post NL aangeboden op verkeerde huisnummer, juiste straat. Geweigerd op het adres en pakket is nu gelijk retour richting afzender. volgens Klantenservice niet meer te stoppen als het pakket eenmaal als geweigerd is aangemerkt. Ik moet maar bellen met de afzender in de USA om het pakket terug te sturen. Belachelijk, het pakket MOET nog in NL zijn, niet te traceren waar het is en of het wel ooit retour zal komen naar de afzender. Waarde $200. Geen enkele moeite om te helpen te traceren waar het pakket is om het persoonlijk op te halen.

Als het pakket is getraceerd en ik het daar persoonlijk kan ophalen voordat het echt zoek is. Wie kan mij garanderen dat het niet gestolen is/wordt voordat het bij de afzender in de USA terug is? Hoe lang duurt het voordat het terug is? En wie betaald mij $200 terug als het nooit meer boven water komt?

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 07 juli 2017 om 13:18 geantwoord

Geachte mevrouw Van der Ent,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending uit het buitenland verwacht maar dat deze retour is gestuurd omdat het op een ander huisnummer is aangeboden.

Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik zie dat het geadresseerd is aan nummer 5. Het is zeker niet fijn dat de zending retour gestuurd is. Dit proces kan ik niet voor u stoppen en ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender. Ik hoop dat het de volgende keer wel goed wordt aangeboden.

Heeft op 07 juli 2017 om 19:29 geantwoord

Dit is geen oplossing en de uitleg is geen nieuws voor mij. Ik begrijp niet dat er voor internationale zendingen geen extra aandacht is om te proberen om de zending af te leveren. Deze zending is via DHL-Deutsche Post overgedragen aan Post NL. De afzender in de USA heeft de juiste gegevens van mij incl. email adres en telefoonnummer. Hoe kan het huisnummer van 57 ineens 5 zijn geworden? Hier zou ik graag uitleg over willen hebben. Ik heb de afzender inmiddels geinformeerd dat ik het pakket zelf laat afhalen met DHL Express, heb ik betere ervaring mee.

Alle klachten die gemeld zijn door TrudyEnt