Klacht: Pakket bij NLAMSA sinds 2 augustus 2018, geen verdere ontwikkelingen

op 20 augustus 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste PostNL,

20 juli 2018 (een maand geleden al) werd er een pakket voor mij uit het buitenland gestuurd ( CB037410114RU ). 2 augustus 2018 is het bij NLAMSA aangekomen volgens pochta.ru (2 weken geleden). Op internationalparceltracking.com en de postnl website staat geen verdere informatie over mijn pakket, zelfs geen erkenning van mijn trackingnummer. Wat moet ik hiermee? Is dit normaal om zolang te wachten? Is er iets misgegaan??

Zodra ik mijn pakket heb ontvangen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 augustus 2018 om 12:29 geantwoord

Geachte mevrouw Kogan,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u graag wilt weten waarom uw pakket nog niet is afgeleverd. Graag geef ik u een toelichting.

Door middel van de door u meegestuurde code heb ik de status gecontroleerd. Tot mijn spijt moet ik u vertellen dat uw pakket retour is gezonden naar de afzender. Ik kan helaas niet zien wat hiervan precies de oorzaak is geweest. Wanneer een pakket retour wordt gestuurd, zal de reden van retour op het pakket zelf worden aangegeven. Ik adviseer u dan ook om hierover contact op te nemen met de afzender van het pakket zodat zij de reden van retour kunnen controleren en het pakket eventueel opnieuw naar u kunnen verzenden. De verzender kan conform internationale afspraken tussen de postorganisaties daar eventueel nog een onderzoek in laten stellen en een verzoek tot vergoeding indienen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 12 september 2018 om 01:12 geantwoord

Geachte PostNL,

Inmiddels heb ik met alles en iedereen contact gehad en helemaal niemand weet waar het pakket is en dat brengt mij terug bij u. U zegt dat mijn pakket retour is gezonden? Op welke dag is dit gebeurd, welke afdeling heeft dit uitgevoerd en waar is het pakket exact naartoe gezonden?

De reden van retour zal ongetwijfeld op het pakket staan maar het pakket is onvindbaar. De reden van retour is niet spontaan op het pakket komen te staan maar door postnl erop gezet en is dus bij u bekend. Misschien dat u niet precies kunt zien wat de oorzaak is geweest voor terugzending. Wat is dan ongeveer de reden geweest voor terugzending en wie of welke afdeling kan mij wel vertellen wat precies de reden is geweest voor terugzending.

Mijn afzender en ik hebben geen aanvullende informatie gekregen over waar het pakket nu is. Bovendien zijn er sinds 2 augustus 2018 geen updates meer volgens pochta.ru / parcel-tracking websites met het tracking # CB037410114RU (zelfs niet over het terugsturen naar Rusland). Was het gestolen? Was er een nieuw tracking # gegeven? Niemand weet iets en dat brengt mij dus weer terug bij u!

RVK

Alle klachten die gemeld zijn door rosalievkogan