Klacht: Pakket bij buren

op 06 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedendag,

Mijn pakket van Post NL zou vandaag tussen 11:30u en 13:30u bezorgd worden. Omdat ik dit wist ben ik heel de dag thuis gebleven. Nu kijk ik om 15:30u naar de status van mijn bestelling en staat er dat het om 15:00u bij de buren is afgeleverd. Het is nu de zoveelste keer dat het niet thuis wordt bezorgd terwijl ik gewoon thuis ben.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ze de volgende keer wel een keer aanbellen om te kijken of er iemand thuis is en als ze een keer op tijd komen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 weken geleden - Geachte mevrouw Kuiken, Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket op 27 september bij de buren was bezorgd, terwijl u zelf thuis was. Ik kan me voorstellen dat u verbaasd was dat het pakket niet bij u werd aangeboden en ik wil graag nagaan of ik een klacht voor u in kan dienen, zodat dit niet (weer) mis gaat. Ter registratie van de eventuele klacht heb ik een aantal vragen voor u. Mag ik de Track&Trace-code, zodat ik met u mee kan kijken? Heeft u op 27 september een niet-thuisbericht in de brievenbus ontvangen? Heeft u een goed werkende bel en was u rond het tijdstip van bezorging in de buurt om de bel goed te kunnen horen? Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Tessakuiken

2 weken geleden - Goedemiddag, Bedankt voor de reactie. De track & Trace code van mijn pakket is: 3STBKH513657871. Ik heb op die dag geen niet-thuisbericht in de brievenbus ontvangen. Ook ben ik die dag expres thuis gebleven omdat ik wist dat het pakketje zou komen. Mijn deurbel werkt goed en ik weet ook 100% zeker dat er niet is aangebeld. De inwoonster van het adres waar ik het pakket opgehaald heb gaf aan dat deze bezorgster vaker alle pakketjes op 1 adres afleverd. Het is vervelend dat dit dus vaker voorkomt. Ook heeft er pas een ander misverstand plaatsgevonden. Ik had iets besteld wat na vier weken nog niet geleverd was door PostNL. De bezorgster gaf aan zeker te weten dat zij dit bezorgd had wat dus niet zo was. Uiteindelijk heeft het bedrijf waar ik het pakket besteld had het opnieuw opgestuurd. Jammer dat het zo vaak fout gaat. Ik hoop dat jullie hier iets aan kunnen doen. Vriendelijke groetjes, Tessa Kuiken

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 06 oktober 2017 om 12:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Kuiken,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het is een slechte zaak dat de bezorger zich niet aan de bezorgprocedure heeft gehouden en ik wil mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Een leidinggevende zal uw klacht met de bezorger bespreken, zodat dit niet weer gebeurt. U krijgt hier zelf geen reactie op, maar u mag ervan uitgaan dat dit serieus wordt opgepakt. U mag er daarom vanuit gaan dat een situatie als dit niet weer voor zal komen.

Het spijt me om te horen dat u eerder een slechte ervaring heeft gehad met de bezorging van een pakket. Als u na twee werkdagen na de zogenaamde bezorging het pakket nog steeds niet heeft ontvangen, kan de afzender contact met ons opnemen om een klacht in te dienen en navraag te laten doen bij de bezorgen. Het is niet dat wij u niet willen helpen, maar gezien de overeenkomst met de afzender, het alleen mogelijk is om een klacht in te dienen voor de afzender in dit soort situaties. Bij een onverzekerde manier van verzenden blijft de afzender verantwoordelijk voor de zending. Ik ben dan ook blij dat de afzender u een passende oplossing heeft aangeboden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Tessakuiken