Klacht: Pakket bij 2e aflerpoging ineens beschadigd en retour afzender

op 28 april 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wat een waardeloos bedrijf is dit. Gisteren een pakket bij me proberen af te leveren in Assen. Ik was niet thuis. Gisteravond voor dat pakket een aanvraag gedaan om het vandaag bij een DHL Parcelshop te laten brengen. Krijg ik vanmorgen een bericht dat het pakket is beschadigd en terug wordt gestuurd naar de afzender. Dit terwijl ik het pakket niet eens heb gezien.

De chauffeur heeft blijkbaar voor gemeend voor mij de beslissing te nemen dat het pakket te zwaar beschadigd was om aan te nemen… terwijl het pakket gisteren gewoon is aangeboden voor aflevering.

Klantenservice gebelt natuurlijk maar die lui kunnen/mogen/willen echt helemaal niks voor ontvangende klanten…. “Het pakket zit in de retourprocedure en daar kunnen we niets meer aan veranderen”

Ik heb 2 weken zitten wachten op dit maatwerk artikel en nu wordt het met dank aan DHL retour afzender gezonden zonder dat ik daar enige invloed op heb gehad.

Het pakket moet aan de klant worden aangeboden ook al lijkt het beschadigd. De beslissing om het pakket terug te sturen vanwege een beschadiging moet door de klant genomen worden en niet medewerkers van DHL!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 april 2016 om 14:58 geantwoord

Goedemiddag, Ik zie dat u ook contact opgenomen heeft via Klachtenkompas.nl Wat vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen.

Volgens mijn gegevens is uw zending vandaag alsnog bezorgd op de Parcelshop Total Assen. U heeft hier als het goed is rond 12:14 een e-mail over ontvangen. De zending zal hier 7 kalenderdagen liggen.

Uw zending is onder bepaalde voorwaarden afspraken verstuurd door uw afzender. Een van de afspraken is dat een pakket bij het constateren van een beschadiging retour gestuurd wordt naar de afzender. U als ontvanger kunt u dan helaas vrij weinig aan doen. Ik begrijp dat dit zeer frustrerend is, zeker als u al zo lang op uw zending heeft gewacht. Helaas mogen wij niet om die afspraak met uw afzender heen.

Uw zending is gisteren opnieuw gesorteerd en naar de Parcelshop gestuurd. Mocht blijken dat uw zending helemaal niet beschadigd is wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden voor het onnodige ongemak. Ik zou u in elk geval willen adviseren de inhoud van uw zending goed te controleren. Indien uw zending is beschadigd, is het van belang om dit binnen 5 werkdagen bij uw afzender te melden. Die kan dan een schadeclaim bij ons indienen.

Mijn oprechte excuses voor al het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Pieter
DHL Parcel Klantenservice

Heeft op 08 mei 2016 om 22:38 geantwoord

Het pakket was dus inderdaad niet beschadigd. Belachelijk dat het niet terug is geweest bij de verzender. Ik heb contact gehad met de verzender en zij kunnen geen klacht indienen zondar dat ze het originele pakket aan DHL overhandigen. Wat een belachelijke regel. Ik heb foto's gemaakt van het pakket. Dit zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat het pakket onbeschadigd is. De bezorger die het pakket heeft afgekeurd zou moeten worden ontslagen! En de DHL regels moeten eens wat klantvriendelijker worden.

Alle klachten die gemeld zijn door lourensausma1972