Klacht: Pakket bezorging Barendrecht 2992DM

op 26 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakketbezorger kwam om 20.30 uur op dinsdagavond bij mijn moeder van 91 met 2 pakketten.. Zij was niet lekker en al in nachtkleding, woont in een appartementencomplex op de 3 de etage, met lift. Doordat de bezorger de pakketten vlak voor de deur gezet had stond hij er zelf naast en kon zij hem niet zien, beneden niet en later ook niet boven. Daar wilde hij ook niet melden ,op haar vragen, waar de pakketten vandaan kwamen, zodat zij niet wist of het echt voor haar was en of deze man betrouwbaar was.
Zodoende heeft zij geweigerd de huisdeur te openen en is de pakketbezorger luid vloekend uiteindelijk weer vertrokken.
Vervolg is dat ik ,dochter, via afzender en postnl eerst moest uitvinden dat hij het pakket als geweigerd weer naar afzender had teruggestuurd.
Weer verstuurd door afzender…..
Hierna heeft de pakketbezorger zonder aan te bellen 2x een kaartje in de bus gedaan waarop ik, dochter, de pakketten zelf moest gaan afhalen bij primera-nlpost in het dorp. (Vandaag nog duidelijk gecontroleerd dat de bel het prima deed)
Vandaar deze klacht, zeer onklantvriendelijk optreden van uw pakketbezorger en op een toch vreemd bezorgtijdstip. Daarna een welzekere wraak door niet aan te bellen en kaartje in de bus te stoppen beneden.

Gewenste Oplossing:

Nvt

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Hoeksma-Matthijsse, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het naar om te horen dat de bezorging niet correct verloopt op het adres van uw moeder. Mijn excuses hiervoor. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat de bezorger nu zonder aan te bellen direct een briefje achterlaat. Hier wil ik graag een melding van maken om dit met de medewerker te laten bespreken. Zou u mij de 3S-code van een pakket waarbij dit is voorgevallen willen sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht S.N.Hoeksma-Matthijsse

4 maanden geleden - Hierbij de door u gevraagde code: 3SCBYH847334205 Is het "normaal" dat s'avonds om 20.30 uur nog pakketten afgeleverd worden door POSTnl (zonder aankondiging)? Dit werkt dit soort situaties duidelijk in de hand. Vr. Gr.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 26 juli 2017 om 15:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Hoeksma-Matthijsse,

De barcode die u verstrekt heeft is de barcode van de tweede bestelling. Hierdoor kan ik helaas geen klacht aanmaken voor de bezorger van de eerste bestelling. Wel kan ik u aangeven dat de bezorger tot 21.30 uur pakketten mag afleveren.

Uiteraard dient de bezorger bij elke aanbiedpoging aan te bellen, daarom zorg ik ervoor dat uw klacht gemeld wordt bij de leidinggevende van de betreffende bezorger. U ontvangt hier geen reactie op, maar wordt intern afgehandeld. Als er passende maatregelen getroffen dienen te worden zal de leidinggevende hierin zijn verantwoordelijkheid nemen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice via http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 26 juli 2017 om 17:58 geantwoord

Ik vond thuis nog het kaartje van de eerste levering.
De code hietvan is: 3SCBYH847334204
Ingevuld door de pakketbezorger dd 11-07.

Reactie van de melder van de klacht S.N.Hoeksma-Matthijsse

4 maanden geleden - Ben van mening dat de pakketbezorger moet worden op aangezproken voor onbehoorlijk gedrag (vloeken) nadat hij geweigerd had de afzender te noemen die op de paketten stond vermeld. Ouderen worden tegenwoordig zeer vaakgewaarschuwd de deur niet voor onbekenden te openen.

Alle klachten die gemeld zijn door S.N.Hoeksma-Matthijsse