Klacht: pakket bezorgd bij buren bij vermelding niet bezorgen bij buren

op 04 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakket laten bezorgen op mijn adres waarbij op het pakketje duidelijk onder het adres vermeld stond dat het pakket NIET bij de buren afgeleverd mag worden en alleen op huisadres. Dit stond onder het adres heel duidelijk erbij vermeld, onmogelijk om niet gezien te hebben. Vervolgens is dit pakket gewoon bij de buren afgegeven.

Ik wil graag een excuus en dat de pakketbezorger hierop aangesproken wordt zodat dit zich niet herhaalt. Ik geef niet voor niks deze grens aan en ik wil dan ook dat een dergelijke grens gerespecteerd wordt

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 oktober 2017 om 11:00 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Fonkert,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent over het feit dat uw pakket bij buren is afgegeven. Graag wil ik dit toelichten.

Het is niet mogelijk om een losse opmerking op een pakket te plaatsen. Wanneer een pakket niet bij buren mag worden aangeboden dan dient de afzender dit apart op te geven, zodat dit in track en trace zichtbaar is dat hiervoor gekozen is. Het pakket kan aangetekend worden verzonden of met de vermelding “alleen huisadres”. Dat is bij dit pakket niet het geval geweest volgens de status. De bezorger heeft in dit geval correct gehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Woerden333