Klacht: Pakket bewust niet bezorgd

op 13 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteravond kwam een collega van u aan de deur, beneden. Hij wenste dat ik, als klant zijnde, het pakketje beneden kwam ophalen. Echter heb ik dit niet gedaan ivm het feit dat ik niet in de gelegenheid was om naar beneden te gaan. Hierdoor heeft meneer een “gemist” briefje door de bus gedaan, waar ik natuurlijk niet van gediend ben. Meneer gaf ook aan dat hij “druk” was.

Wat kunnen we hieraan doen?

Hartelijke groet,

W. Huisintveld

Gewenste Oplossing:

Dat het pakketje gewoonweg aan de deur wordt geleverd

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 13 oktober 2017 om 13:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Huisintveld,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat de bezorger u gevraagd heeft om naar beneden te komen. U heeft geweigerd, waarna de bezorger het pakket naar een PostNL-locatie heeft gebracht.

Ik zie dat dit een brievenbuspakje betreft dat in eerste instantie zonder Track&Trace-code is verstuurd. Deze worden door de gewone postbezorger bezorgd in plaats van de pakketbezorger.

Wanneer een brievenbuspakje niet door de brievenbus past, hoeft de postbezorger niet aan te bellen. De standaard procedure is om het pakket naar een PostNL-locatie te brengen en voor u een kennisgeving achter te laten. De bezorger heeft zodoende correct gehandeld.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Wilrieke86