Klacht: Pakket beschadigd en vervolgens ook nog vermist

op 29 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een aantal weken geleden een pakket naar iemand verzonden.
Na enkele dagen was het pakket nog niet aangekomen. Het track and trace nummer gecheckt en daarop stond dat het pakket beschadigd was en retour afzender werd gestuurd. Aangezien ze mijn gegegevens niet hadden heb ik contact opgenomen en aangegeven dat ik graag wil dat het pakket alsnog bezorgd zo worden bij de ontvanger. Dit was volgens hen niet mogelijk en het pakket werd naar een depot in Den Haag gestuurd om vervolgens weer naar mij gestuurd te worden. Over de ernst van de beschadiging konden ze niets zeggen. Het onderzoek naar de beschadiging zou drie weken kunnen duren. Enkele dagen geleden ontving ik echter een email van iemand van post nl die het onderzoek naar VERMISSING van mijn pakket heeft gedaan en het pakket niet weer heeft kunnen vinden. Dus opeens was mijn pakket niet beschadigd, maar vermist! ik heb op het bericht geantwoord en kreeg vervolgens te horen dat het pakket onderweg naar dat depot of in dat depot zelf vermist is geraakt. Twee grove fouten vind ik. Een pakket hoort al niet beschadigd te raken, maar als ze het pakket vervolgens ook nog eens kwijtraken, vind ik dat zeer kwalijk. het enige was ik krijg is een excuses en 1 pakketzegel…er zat een behoorlijk duur geurtje in, dus dit vind ik zeker geen passende oplossing.

Als er een vergoeding van minimaal 35 euro wordt gegeven (het geurtje koste rond de 70 euro), maar is dit geval zou ik een vergoeding van het gehele bedrag passend vinden, aangezien ze twee fouten hebben gemaakt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 augustus 2016 om 13:37 geantwoord

Geachte mevrouw Anröchte,

Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet eens bent met het resultaat van het onderzoek.

Ik moet u helaas vertellen dat ik u geen andere uitslag kan geven. Omdat de zending zonder verzekering heeft verstuurd, kan ik u geen compensatie beiden. Indien u in het vervolg aanspraak wilt maken op een vergoeding, raad ik u aan om tegen een meerprijs van €1,65 uw zending aangetekend te versturen. Wanneer u het niet eens bent met het resultaat, kunt u dit aangeven bij de Geschillencommissie.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Jolien1984