Klacht: pakket al ruim 3 maanden bij douane???

op 05 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket is op 29 maart aangekomen in Nederland. Ik heb heel veel contact gehad met postnl. Ze bljjven zeggen dat ze niets kunnen doen. Heb dit ook al telefonisch bevestigd gekregen. Heb het inklaringsformulier ingezonden, die via de mail bevestigd is.
Geen responce altijd maar weer hetzelfde antwoord, wij kunnen niets doen.
Tracking nummer: RS594626262NL

Als ik mijn pakket heb of een schade vergoeding

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 05 juli 2017 om 13:22 geantwoord

Geachte heer Huijpen,

Vriendelijk dank voor uw bericht. Hieruit maak ik op dat u een pakket uit het buitenland verwacht, maar hier al een enorme tijd op aan het wachten bent. Ik kan mij indenken dat u dit erg lang vindt duren.

Inmiddels heb ik mij verder in de situatie kunnen verdiepen en zie ik dat uw pakket voor onderzoek is doorgestuurd naar de douane. PostNL en de douane zijn twee aparte instanties. Hier hebben wij verder geen invloed op en over de verdere afhandeling kan ik u dan ook weinig vertellen. Hopelijk kunt u uw pakket vanaf hier spoedig ontvangen.

Ik ga er vanuit u tot op dit punt voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 05 juli 2017 om 13:57 geantwoord

Ik heb contact gehad met de douane en deze weten mij te melden dat dit toch echt bij de douane afdeling van postnl ligt en of hun daar iets aan kunnen doen.
Het is geen normale gang van zaken, ook bij onderzoek dat dit 3 maanden duurt.

Gewenste oplossing is dat er duidelijkheid komt en niet bovenstaand verhaal, dat wist ik namelijk al en ben ik niet mee geholpen.
Een schade vergoeding van het pakket mag natuurlijk ook

Alle klachten die gemeld zijn door Knarf1976