Klacht: Pakket al een week bij PostNL ivm met aangifte douane

op 10 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Helaas is mijn pakket in beslag genomen omdat postnl/ de douane denken dat het een waardevol pakketje is wat het niet is.
Ik haal veel pakketjes uit het buitenland en heel veel komen wel gewoon door en af en toe ook niet. Ik vindt dit zeer vervelend en het lijkt wel of PostNL geld aftroggelt om af en toe pakketjes niet door te laten. Kap hier is mee irritant gedoe. Op dit moment heb ik mijn pakket al een week lang niet alleen door dit kinderachtig gedoe.

Gewenste Oplossing:

- Mijn pakket z.s.m leveren en kappen met dit kinderachtige gedoe.

3SLGAT0188409

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 10 augustus 2017 om 14:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Laco,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik kan me voorstellen dat u graag zo snel mogelijk uw pakket in ontvangst wilt nemen. Graag geef ik u een toelichting.
Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik gezien dat dit pakket op 27 juli bij ons binnen is gekomen. De behandeling door de douane kan daarna tot 30 dagen duren, bij het ene pakket gaat de verwerking sneller dan bij het andere pakket. In de scans is nergens te zien dat het pakket in beslag zou zijn genomen, wel is er een brief naar u verzonden omdat er meer informatie nodig was over de waarde van het pakket. Deze informatie is nodig om te bepalen of er importkosten moeten worden berekend. De zending is vandaag vrijgegeven en ik verwacht hem dan ook binnen enkele dagen bij u thuis.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 14 augustus 2017 om 14:29 geantwoord

Hallo PostNL,

Waarom zetten jullie de melding op OPGELOST terwijl het helemaal niet is opgelost? Wat een achterlijk bedrijf zijn jullie, ik heb net met een medewerker gechat en die gaf aan dat het pakketje terug is gestuurd. Ik hoor graag wat hiervan de reden is.

Alle klachten die gemeld zijn door S J