Klacht: Pakket afgeleverd

op 08 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste meneermevrouw,

Vandaag zou ik 2 pakketjes ontvangen, welke beide door de brievenbus zouden komen. Ik was ruim van te voren optijd thuis, voor het geval mijn brievenbus te klein was. Terwijl ik thuis was, is er PostNL langs geweest, kwam blijkbaar tot de conclusie dat het niet door de brievenbus paste, en heeft het pakketje weer meegenomen en afgegeven bij en afhaalpunt. Dit terwijl ik dus gewoon thuis was. Er is niet aangebeld, of überhaupt gechekt of er iemand thuis was. Iets wat mij irriteerd, want ik had de bestelde producten morgen nodig gehad.

Of u hier iets aan kan doen, dat weet ik niet, waarschijnlijk niet. Maar naar mijn mening is het raar dat er niet even gekeken wordt of de mensen überhaupt thuis zijn, voordat het desbetreffende pakketje wordt afgeleverd bij een afhaalpunt.

Groeten,

Renate Leeuwe

Gewenste Oplossing:

Wanneer er de volgende keer wel gekeken wordt of er iemand thuis is die het pakketje alsnog kan ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Leeuwe, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u twee pakketten verwachtte, maar dat de bezorger helaas niet bij u heeft aangebeld. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik kijk ik graag of ik hier een melding van kan maken zodat dit kan worden besproken met de bezorger. Kunt u mij hier de 3S-code van dit pakket sturen? En heeft u wel een KG-briefje in de bus gehad? Ik zie uw antwoord graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Renate9

3 maanden geleden - Dank u wel voor uw reactie. De codes van deze pakketten zijn 3SBUSD94483856 en 3SBUSD94504993. Ik heb inderdaad wel een briefje in de bus gekregen met de mededeling dat ze mij gemist hadden en ik mijn pakketje de volgende dag kon ophalen bij een afhaalpunt. Dit dus terwijl zowel ik, als mijn huisgenoten thuis waren toen deze door de brievenbus werd gestopt. Nogmaals bedankt voor uw snelle reactie. Met vriendelijke groet, Renate Leeuwe

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 08 september 2018 om 11:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Leeuwe,

Bedankt voor het sturen van de codes. Deze heb ik in mijn systeem bekeken en ik zie dat deze pakketten rechtstreeks naar de afhaallocatie zijn gegaan en niet bij u voor de deur zijn geweest. In het depot is al geconstateerd dat deze pakketten niet door de brievenbus zouden passen. In deze gevallen gaan de pakketten altijd rechtstreeks naar de afhaallocatie. Vervolgens is er per post een afhaalbericht naar u toe gestuurd voor de informatie over het afhalen van uw pakketten.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Renate9