Klacht: Pakket achtergelaten+valsheid in geschrifte

op 22 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen dinsdag 19 december verwachte ik tussen 14:00 en 18:00 een pakketje. Echter was er om 18:00 nog niks geleverd.
Ik had nog genoeg te doen en ging dus de deur uit maar hield de track and trace in de gaten. om 18:25 stond er opeens dat de ontvanger niet thuis was.
Vervolgens ligt er een briefje in de brievenbus dat ze op een andere dag nog eens langskomen.

Woensdag 20 december zouden ze nog een keer langskomen maar ik zou die dag niet thuis zijn.
Ik kijk geregeld op de track and trace en zie om 17:25 staan dat het pakket is aangenomen. en is getekend onder mijn naam! Dat vind ik heel knap aangezien ik 200km verderop in Limburg zat.

Om 22:00 kwam ik thuis en ik kon niet geloven wat ik aantrof.
De postbezorger had het pakketje over de deurklink geschoven waardoor het pakketje ook open was gegaan. (heb hier ook een foto van)
Er zaten dure sieraden in het pakketje en aangezien iedereen bij ons het appartementen complex op kan lopen had zomaar iedereen het mee kunnen nemen!
Dit is onaanvaardbaar en zoals ik jullie al vaker heb horen zeggen: ” niet de normale gang van zaken”. Helaas heb ik hier op de site al heel veel soort gelijke klachten gezien en lijkt het haast alsof dit juist wél jullie normale gang van zaken is.
Ik heb een printscreen gemaakt van de handtekening die gezet is en op welke tijd het pakket geleverd zou zijn en ik kan aantonen dat ik op dat moment niet thuis was.

Ik wil een excuus brief van de desbetreffende bezorger!
Mocht dit niet gebeuren word er aangfite gedaan wegens valsheid in geschrifte.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 december 2017 om 13:55 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.Wat ontzettend spijtig om te horen dat uw zending buitenshuis is achter gelaten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Heb uw klacht dan ook direct doorgezet naar het desbetreffende depot. Zij zullen dit verder met de bezorger oppakken.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel Webcare

Heeft op 25 december 2017 om 09:23 geantwoord

Volgens mij heeft u niet goed gelezen wat ik als oplossing wilde. Aangezien ik van de desbetreffende bezorger geen excuus heb gekregen zou ik bij deze dus graag zijn naam hebben om aangifte te kunnen doen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chayenne Versluis