Klacht: Pakket aangetroffen voor de deur

op 20 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goedemiddag, vandaag 13 juli 2017 zou er een pakket bezorgd worden tussen 17.00 – 20.00 hiervan is de barcode 3S TOXE917857076
tot mijn verbazing trof ik bij thuiskomst om 13.45 mijn pakket aan voor onze huisdeur. Volgens de track en trace was deze om 13.08 daar dus neergezet. Ten eerste vind ik het ongeoorloofd om zo met een pakket van iemand om te gaan en het zo maar in het zicht van een ieder neer te zetten, wat als het pakket door iemand meegenomen zou zijn. Welk recht heb je als consument aangezien er via de track en trace vermeld staat dat het is afgeleverd. Nogmaals gelukkig stond het er nog maar had ook zo maar anders kunnen zijn.
Ten tweede krijg je via de track en trace vooraf de mededeling dat het tussen 17.00 en 20.00 bezorgd zou worden nu wordt het dus zo maar 4 uur eerder BUITEN VOOR DE DEUR gezet.

Ik betreur dit ten zeerste aangezien het een kostbaar pakket is
Maar ben nu ook bang dat dit vaker gaat gebeuren.
Wil dan ook dat er achterhaald gaat worden welke chauffeur dit heeft gedaan dat is voor jullie via de planning altijd te achterhalen lijkt mij en hem of haar uitdrukkelijk op te wijzen dat dit geen manier is van bezorgen sowieso het tijdstip en als ze vroeger zijn wat altijd kan hoewel ik 4 uur wel erg veel vroeger vind maar dat ze dan proberen om het bij de buren af te geven en anders een briefje in de bus doen en het pakket meenemen maar zeker niet voor de deur zetten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 20 juli 2017 om 13:24 geantwoord

Geachte mevrouw Morien,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat een voor u bestemd pakket voor de deur is achtergelaten. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent, mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens zie ik dat u reeds via een ander kanaal contact met ons heeft opgenomen. De klacht is gemeld bij de leidinggevende van de bezorgafdeling, de betreffende chauffeur is aangesproken op deze gang van zaken om herhaling te voorkomen. Ik ga er vanuit dat de bezorging weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

Alle klachten die gemeld zijn door ruudtrix