Klacht: Pakket aangetekend verstuurd, inhoud beschadigd, PostNL vergoed niet.

Ernesto Jacobs op 18 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Midden september heb ik een pakket op de post gedaan, pakket bevatte een iPad Pro 12.9 inch met nog wat accesoires. de iPad zat in de originele doos en zat goed gewikkeld in meerdere handdoeken. Dit alles was verstuurd in een grote maar platte doos (b30xl45xh10) Ontvanger heeft pakket voor acceptatie geïnspecteerd en geaccepteerd daar het pakket niet beschadigd was (wij versturen beide vaak via PostNL) helaas blijkt bij testen van de inhoud, de iPad licht gebogen te zijn. Voor versturen heb ik foto\’s gemaakt van de iPad waarop deze niet gebogen was. Ontvanger heeft 30 minuten na ontvangst gelijk foto\’s gestuurd en mij ingelicht. Ik heb die dag gelijk een klacht ingediend bij PostNL via de telefonische helpdesk. Week wachten krijg ik een mail van PostNL voor meer info waaronder foto\’s van de iPad en de verpakking. Uitgelegd dat de verpakking wellicht al weggegooid was door de ontvanger. Helaas daarna stil, gebeld met PostNL (donderdag) en zij geven aan dat ik nog een paar dagen geduld moet hebben. Op zaterdag (2 weken na indienen klacht) nogmaals gebeld. Helpdesk medewerker geeft aan dat er nog niks te melden is aangezien PostNL nooit een mail heeft ontvangen. Aangegeven dat het fijn was dit tijdens het eerdere gesprek op donderdag te horen, Helpdesk kon niks doen daar de afdeling voor schades niet op zaterdag werkte. Gevraagd wat zij nu gaan doen en of zij maandag direct terug gaan bellen, helaas kon de Helpdesk medewerker dat niet beloven. Maandag in de middag gelijk maar gebeld, na moeizaam gesprek met een andere Helpdesk medewerker het directe mail adres gekregen van degene die mij klacht behandelde. Na heen en weer mailen blijkt vandaag dat PostNL van mening is dat de schade NIET door het verzendtraject is gekomen, reden: \”pakket / verpakking is niet beschadigd en wordt dan ook niet vergoed\”

Ik ben van mening dat dit niet de juiste afhandeling is van mijn klacht. Ik verstuur de iPad goed ingepakt EN aangetekend / verzekerd om de kans op problemen zo klein mogelijk te houden.

De iPad wordt in een relatief grote doos verpakt en netjes aangeboden bij PostNL.

Ontvanger accepteert het pakket mede omdat er geen schade is aan de verpakking.

Nu blijkt de inhoud beschadigd te zijn en wordt het niet vergoed mede omdat het \”te goed verpakt\” is?

Gezien dit een welles / nietes case gaat worden zou het PostNL sieren om tot uitkering te gaan van de kosten zoals opgegeven aan hen.

Het zou PostNL ook sieren als zij ZELF eens contact opnemen met degene die een klacht indient in plaats van de klant zelf maar te laten bellen voor opvolging.

Paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt en dat werkt wel netjes opgevolgd door mij te bellen, ook werdt er destijds niet moeilijk gedaan in eenzelfde case. (product verstuurd, verpakking in orde maar product defect)

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 oktober 2017 om 12:08 geantwoord

Geachte heer Jacobs,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het teleurstellend is dat de inhoud van uw pakket beschadigd bij de geadresseerde is aangekomen. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie dat er vanuit de betreffende afdeling via e-mail contact met u is geweest. Na het versturen van de benodigde gegevens is er vanuit deze afdeling een beoordeling gedaan. Mijn collega heeft aangegeven dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de schade door het transport is ontstaan en er zodoende helaas niet tot enige vorm van schadevergoeding overgegaan kan worden. Ik kan de uitkomst van dit onderzoek niet voor u beïnvloeden of ervoor zorgen dat er toch enige vorm van compensatie mogelijk is. Mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door