Klacht: Pakket 2 dagen te laat bezorgd zonder duidelijke communicatie

op 04 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op een maandag heb ik een pakket besteld en dat zou de volgende dag door PostNL bij mij geleverd worden. Ik heb toen extra moeten betalen om het pakket ’s avonds te laten bezorgen, aangezien ik overdag niet thuis ben. De volgende dag stond het pakket op track en trace en ik kon toen lezen dat ik het tussen 18.00 en 20.00 kon verwachten. Ik ben de hele avond thuisgebleven maar er is niemand langs geweest. Op track and trace stond dat er een bezorger om 18.47 langs was gekomen, terwijl dat niet het geval was. Er is geen briefje achtergelaten in mij brievenbus. Diezelfde avond heb ik via het track and trace systeem doorgegeven dat ik het de volgende dag zelf zou willen ophalen bij een ophaalpunt bij mij in de buurt. Op het track and trace systeem was toen te lezen dat ik dat inderdaad de volgende dag daar kon ophalen. De volgende dag staat er op track and trace dat het pakket nog steeds in het sorteercentrum zou zijn en dat het bij mij later op de dag bezorgd zou worden. Bij de klantenservice heb ik een half uur in de wachtrij moeten staan om te moeten horen dat mijn pakket vertraging heeft opgelopen en dat het pas de volgende dag bezorgd zou worden. Toen ik vroeg waar ik ergens een klacht kon indienen werd ik doorverwezen naar de website van PostNL. Daar kon ik weer lezen dat het niet mogelijk is om een klacht via de website in te dienen en dat ik het juist telefonisch moest doen. Dus heb ik weer in de wachtrij moeten staan bij een 0900 nummer om weer te moeten horen dat ik daar geen klacht kon indienen. Gelukkig werd ik wel naar deze website doorverwezen.

Gewenste Oplossing:

- Een pakket binnen 1 a 2 dagen in ontvangst nemen als het ook in Nederland is verstuurd
- Duidelijkere communicatie op de website en via het klantencentrum
- Geld terug voor de extra kosten om het 's avonds te laten bezorgen. Het was 1,95 dus het gaat me niet om het geld, ik ben al meer kwijt aan het 2x bellen naar het klantencentrum.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 04 oktober 2017 om 11:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Zekic,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat de bezorging van uw pakket niet correct is verlopen. Mijn excuses hiervoor.

Helaas heeft u de barcode van het pakket niet genoemd in uw bericht, dus ik kan niet meekijken naar de status. Maar als de avondbezorging niet correct is uitgevoerd en u heeft deze kosten aan ons betaald en niet aan de afzender dan kunt u deze kosten van 1,95 euro uiteraard terug ontvangen. Ik adviseer u om hiervoor nog even contact op te nemen met onze klantenservice. Zodat u uw IBAN rekeningnummer en andere privacy gevoelige informatie privé door kunt geven. Als u kosteloos contact met ons wilt opnemen dan kunt u ons bereiken via chat of facebook of twitter.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door nedimz