Klacht: Pakjesbezorger Bilthoven de Leijen ontslagen?!

op 04 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste, ik heb een verontrustend bericht gelezen, dat onze favoriete pakjesbezorger ontslagen is?!?! Dat zou echt een hele onhandige zet zijn van post nl. Iedereen kent hem en spreekt vol lof over hem. Hij is altijd netjes en beleefd. We willen geen andere bezorger! Ik hoor graag of het bericht klopt en of wij als consument hier iets aan kunnen doen!

Wij zijn tevreden met onze bilthovense leyense pakjesbezorger!! Paar jaar geleden al een positieve aanbeveling over hem gedaan.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:07 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Knopper,

Hartelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan een signaal te hebben gekregen dat uw pakketbezorger ontslagen zou zijn, terwijl iedereen juist enorm positief over hem is. Ik kan me voorstellen dat u hier erg verontwaardigd over was. Ik heb even rondgevraagd, maar uw bezorger is niet ontslagen. Deze zal enkel een (deels) andere route krijgen. Hieronder wat meer uitleg waarom zoiets gebeurt.

Het is uiteraard leuk om te horen dat uw bezorger zo geliefd is in de wijken waar hij bezorgt. PostNL bezorgt op een werkdag gemiddeld 575.000 pakketten. Steeds meer mensen doe hun aankopen online. Vanwege de enorme groei in bezorging van pakketten zijn wij genoodzaakt om constant routes (bezorggebieden) en daarmee werkpakketten van de bezorgers opnieuw te bekijken. Wijzigingen zijn dus niet uniek. We waarderen het altijd wanneer we berichten ontvangen van tevreden buurtbewoners maar helaas is het niet mogelijk onze bedrijfsprocessen daarop aan te passen.

Daarnaast is het zo dat uw pakketbezorger voor een zogeheten subcontractor werkt. Het kan dus zijn dat het wijzigen van de route niet onze beslissing is geweest.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Knopper