Klacht: Pakjekwijt

op 10 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakje heb ik retour gezonden met voor300 euro aan kleding.
Helaas al maand onderweg en niemand die iets na wil kijken.

Als mijn pakje bezorgd word waar het moet en ik mijn300 euro terug heb

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Hillebrand, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat een retour pakket nog niet is aangekomen. Graag reageer ik op uw bericht. Deze pakketten gaan namelijk via een andere route, de pakketjes zijn hierdoor maar deels te volgen. Ook duurt het iets langer voordat ze op de plek van bestemming zijn. Heeft u al contact gehad met de officiële afzender? Ik ontvang graag nog de tracking code van u, zodat ik even met u mee kan kijken. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Anne..

3 maanden geleden - ging 2 retourzendingen naar dezelfde winkel, in eerste instantie. De eerste zending is uiteindelijk na 2 1/2 week aangekomen en heb mijn geld retour. Toen ik de track and trace code controleerde, kan dan niet zien bij welke zending die hoorde, kreeg ik te zien dat deze nog in het sorteer centrum zou zijn. Ervan uitgaand dat dit de zending was die nog onderweg was heb ik om verwarring te voorkomen deze track and trace code weg gedaan. Nu blijkt dit, na contact te hebben gehad met de winkel, de code te zijn die bij de afgehandelde order te horen. De winkel zegt trouwens dat er zich vaker problemen zich voordoen. Hoe dit kan is me een groot raadsel en hoop dat dit opgelost kan worden. Het gaat wel om 300 euro wat een erg groot bedrag is voor me. Wel zag ik op de track and trace bon dat de postcode niet hetzelfde was al 's in jullie systeem op internet. Hoop dat u mijn pakketje erg snel vind!!

Reactie van de melder van de klacht Anne..

3 maanden geleden - Dag, het ging om 2 retourzendingen naar dezelfde winkel, in eerste instantie. De eerste zending is uiteindelijk na 2 1/2 week aangekomen en heb mijn geld retour. Toen ik de track and trace code controleerde, kan dan niet zien bij welke zending die hoorde, kreeg ik te zien dat deze nog in het sorteer centrum zou zijn. Ervan uitgaand dat dit de zending was die nog onderweg was heb ik om verwarring te voorkomen deze track and trace code weg gedaan. Nu blijkt dit, na contact te hebben gehad met de winkel, de code te zijn die bij de afgehandelde order te horen. De winkel zegt trouwens dat er zich vaker problemen zich voordoen. Hoe dit kan is me een groot raadsel en hoop dat dit opgelost kan worden. Het gaat wel om 300 euro wat een erg groot bedrag is voor me. Wel zag ik op de track and trace bon dat de postcode niet hetzelfde was al 's in jullie systeem op internet. Hoop dat u mijn pakketje erg snel vind!!

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Hillebrand, Bedankt voor uw uitleg. Ik ben blij dat het ene pakket inmiddels is aangekomen. Als het een retour zending is naar een antwoordnummer dan is dit pakket beperkt te traceren, omdat ze via een apart kanaal direct worden afgevoerd vanaf het sorteercentrum naar de houder van dit antwoordnummer. Vandaar dat u hier geen verdere informatie over te zien krijgt. Uiteraard wil ik dit graag nog voor u bekijken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om de 3S-code nog te sturen van het pakket dat nog niet is aangekomen? Zonder deze barcode heb ik niet de mogelijkheid om met u mee te kijken. Ik zie uw bericht nog graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Anne..

3 maanden geleden - Nee als u reactie goed had gelezen had u gezien dat ik deze code niet meer heb doordat u systeem niet optimaal functioneert. Ik heb wel een postcode deze staat opkopen het track and trace briefje dus moet mijn inziens ook voldoende zijn. De postcode is 3990VB

Heeft op 10 augustus 2017 om 11:09 geantwoord

Geachte mevrouw Hillebrand,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag reageer ik op uw bericht.

Indien u het track&trace briefje nog in uw bezit heeft staat op dit briefje ook de barcode. Als u twee aparte retourzendingen heeft verzonden, zou u twee verzendbewijzen moeten hebben.
Omdat zendingen naar antwoordnummers via een apart kanaal verwerkt worden, zijn deze zendingen niet altijd helemaal te volgen. De afzender is onze opdrachtgever voor verzending en in het geval van een retourzending naar een antwoordnummer ook de betalende partij. Zij zijn dus de partij die dit verder bij ons kan laten uitzoeken door middel van een onderzoek. Ik adviseer u om hierover contact op te nemen met de oorspronkelijke afzender van het pakket voor verdere actie.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door Anne..