Klacht: Pakje wordt zelden nog op de aangegeven dag afgeleverd en is het daarna onmogelijk nog een ander afleveradres op te geven.

op 25 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 19 september zou mijn pakje tussen 18:00 en 20:00 uur worden afgeleverd. Maar zoals de laatste tijd steeds vaker gebeurt kwam weer eens niemand opdagen.

Omstreeks half tien gaf de Postnl website aan dat het pakje terug was op in het sorteercentrum en pas rond 10 voor 10 gaf de website aan dat het pakje de volgende dag, wederom tussen 18:00 en 20:00 uur zou worden afgeleverd.

Ondanks dat het nog geen 10 uur was kon ik het afleveradres niet wijzigen in het Postnl afhaaladres op het Sierplein in Amsterdam. Ik krijg zo langzamerhand sterk de indruk dat dit laatste met opzet gebeurt

Dit gebeurt de laatste paar maanden standaard en ik heb de buik meer dan vol van de uitermate beroerde wijze van het afleveren van pakjes door Postnl. Maar wat ik helemaal spuugzat ben is dat het bovendien ook nog eens onmogelijk is om nog een ander afleveradres en tijdstip op te geven.

Daarom zal ik voortaan iedere leverancier maar gaan vragen mijn bestellingen via een ander bedrijf dan Postnl te verzenden. En mocht een bedrijf dat niet kunnen omdat ze bijvoorbeeld aan een contract met Postnl vastzitten, dan zoek ik gewoon een ander bedrijf als het even kan, want ik ben Postnl meer dan zat.

Gewenste Oplossing:

1. Dat ik mijn pakje morgenmiddag 20 september alsnog bij Postnl op Sierplein 3 te Amsterdam af kan halen.

2. Dat mijn pakjes voortaan (veel) vroeger worden afgeleverd dan 's avonds na 18:00 uur.

Merkwaardig trouwens dat je bij de webshops extra moet betalen om je spullen na 18:00 afgeleverd te kunnen krijgen, maar PostNl bij mij vrijwel altijd pas na 17:00 uur aflevert (als er iemand komt tenminste) terwijl ik zelf de spullen gewoon het liefst overdag afgeleverd krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 25 september 2017 om 12:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Verschoof,

Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger op 19 september uw pakket niet heeft kunnen bezorgen. Ik begrijp dat u hier van baalt en ik bied u dan ook mijn excuses aan.

Op internet wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. U krijgt van PostNL twee tijdstippen waarbinnen uw pakket bezorgd wordt, dit noemen we een tijdsvenster. Wij streven ernaar om alle zendingen binnen deze verwachte tijd te bezorgen. Het spijt mij dat wij deze verwachting niet hebben waargemaakt. PostNL Pakketten controleert zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is. Mocht de bezorger vaker uw pakket 's avonds niet kunnen bezorgen, zal daar actie op worden ondernomen. Ik kan er niet voor zorgen dat uw tijdvak wordt gewijzigd.

Bij verschillende webshops is het tegenwoordig ook mogelijk om uw pakket gelijk naar een PostNL locatie te laten brengen. Op deze manier kunt u uw pakket ophalen wanneer u dat uitkomt.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door n.ospam