Klacht: pakje weg gemaakt

op 16 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen woensdag 29 november ontvang ik een kaartje van postnl, dat ik mijn pakketje kan ophalen bij de Jumbo in leystad.
Daar aangekomen werd mij na bijna een kwartier verteld dat het pakje niet te vinden was en mogelijk perongeluk met andere te verzenden pakjes mee terug is gegaan.
Bij contact met postnl daarna werd mij gezegd, dat het pakje absoluut bij de Jumbo moest zijn, getuige de foto op het kaartje en volgens haar systeem.
Wederom weer naar Jumbo, waar men na weer ongeveer een kwatier meedeelde dat het er echt niet is.
Mogelijk dat het donderdag of uiterlijk vrijdag toch weer aanwezig zou zijn.
Vrijdagmorgen wordt ik gebeld door Jumbo. Na een onduidelijk verhaal over een pakje wat verwisseld is met een ander en foute sticker, wordt mij uiteindelijk verteld,
nadat Jumbo contact heeft gehad met iemand van postnl, die alleen benaderd wil worden door Jumbo, dat de sticker met mijn naam en adres, wat er overigens juist op is vermeld,
op een ander pakje is geplakt. Deze mevr of meneer wil alleen nog even het verzendnummer van USPS weten, het pakje kan dan opnieuw worden aangeboden.
Deze vrijdag was ik niet in de gelegenheid met postnl contact op te nemen en bel de zaterdag er op naar postnl.
Men weet niets van een gevraagd nummer en is er ook niet in geinteresserd. Wel wordt mij verteld dat het pakje terug gaat naar de afzender.
Er blijkt onwil te zijn om alsnog het pakje opnieuw aan te bieden.
Mij wordt verteld, dat het betreffende pakje 3 -11 bij Jumbo is aangekomen en 18 -11 weer terug is gehaald omdat het niet opgehaald is.
Weer een heel ander verhaal.
Mijn eerste bericht was op woensdag 29 november. Waarom heb ik niet eerder op 3 november bericht gekregen en
als het echt op 3 november al bij de Jumbo was waarom kreeg daar niet bericht van of later een herinnering.

Volgens de medewerker van postnl wordt het pakje weer naar de afzender gestuurd. Gesprek heeft na 10 minuten wachten nog eens 12 minuten geduurd.
Ik ben van mening dat postnl zelf de inspanning moet leveren om het pakje alsnog bij mij aan te bieden
en het niet aan mij moet overlaten met de afzender contact op te nemen. Dat is geen service.

Het postnl barcode is 3SPAMS9147424 en de verzendcode van USPS is CV 052 726 632 US

Het pakje moet bij mij zonder dat ik contact opneem met de afzender bij mij bezorgd worden, of dat ik het af kan halen

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 12:39 geantwoord

Geachte heer Fahner,

Het spijt me om te horen dat uw pakket retour is gegaan. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Pakketten uit het buitenland waar kosten bij zitten gaan tegenwoordig direct naar de afhaallocatie en u hoort dan een afhaalbericht per post te ontvangen. Mijn excuses dat dit niet correct is verlopen. Ik zie dat er een klacht is opgemaakt. Ik heb echter niet de mogelijkheid om het pakket nog tegen te houden wanneer deze retour is gezonden.

Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden bij terugkomst bij de afzender, dan heeft die de mogelijkheid om bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te laten stellen en restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken. Als geadresseerde is het niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. De afzender is de opdrachtgever voor de verzending van het pakket en heeft de overeenkomst met het postbedrijf.

Heeft op 23 december 2017 om 11:17 geantwoord

Postnl heeft mijn pakje, waar ik ruim 70 euro voor betaald heb weg gemaakt en laat het aan mij over het op te lossen.
Het bedrijf is duidelijk te groot en minacht een kleine klant als ik.
Ik ben pas tevreden als postnl mij het pakje bezorgd en er moeite voor doet het terug te halen. Al met al vind ik het ronduit schandalig hoe postnl met mij omgaat.
Ze laten niets van zich horen zelfs niets zogenaamd binnen 10 dagen na het versturen van mijn klacht.
Nogmaals postnl is veel te groot en daardoor arrogant.
Ik weet niet eens waar ik de kosten moet verhalen voor het verdwenen pakje.
De afzender heeft het nl. nooit terug gekregen.
Alweer: een walgelijk slecht bedrijf postnl.

Alle klachten die gemeld zijn door pfr300