Klacht: Pakje uit Japan ligt bij douane, niemand kan of wil het probleem oplossen

op 29 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een pakje uit Japan ligt al sinds 29 augustus bij de douane. Heb inklaringsformulieren eerst moeten opvragen en daarna op 12 september per e-mail ingezonden. Het pakje heeft al wel een PostNL track & trace code gekregen, maar die is op track & trace nog steeds niet te volgen. Daarna is er niets meer gebeurd. Een week later heb ik de inklaringsformulieren maar eens opnieuw gemaild. Er kwam opnieuw een mail met ontvangstbevestiging maar verder gebeurde er niets. Inmiddels 4x met PostNL klantenservice gebeld, die wisselende mededelingen deden. Soms werden eerdere mededelingen door een volgende medewerker ontkend. De douane laat zich niet rechtstreeks benaderen, dat moet PostNL doen, zeggen ze. PostNL zegt dat ze niets kunnen doen zolang de douane het pakketje niet vrijgeeft. PostNL zegt dat de douane zich rechtstreeks bij mij zal melden wanneer er een probleem is om het pakketje in te kunnen klaren. Dat is ook niet gebeurd. PostNL zegt ook dat alleen de afzender een onderzoek kan laten instellen. Die heeft dat geprobeerd, maar dat ging niet. Typisch een ambtelijke patstelling dus en niemand lijkt erin geïnteresseerd om iets extra te ondernemen om het op te lossen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer het pakketje (met inhoud) afgeleverd is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Robem59

1 maand geleden - Pakje is op 27/09 afgeleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 september 2017 om 12:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Molenaar,

Uit uw laatste bericht begrijp ik dat uw pakket is bezorgd nadat u verschillende informatie had ontvangen over de status van uw pakket. Mijn excuses voor dit ongemak.

Ik ben blij om te horen dat het goed is afgelopen en dat u uw pakket heeft ontvangen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 29 september 2017 om 16:16 geantwoord

Het pakket is weliswaar uiteindelijk met een vertraging van 4 weken bezorgd, maar mocht door de bezorger pas afgegeven worden na contante betaling van inklaringskosten van €17,50. Die moest ik dus voor deze beroerde service ook nog eens betalen. Eerst gebrek aan transparantie en communicatie alsof we in de middeleeuwen leven, en dan nog een arrogante trap na door deze kosten te presenteren alsof er niets aan de hand was. Het is fraai, PostNL. Voor de duidelijkheid, dit waren geen invoerrechten, want daarvoor was de waarde van de inhoud te gering. Dit waren ook geen rembourskosten, want de afzender had de verzendkosten voldaan.

Alle klachten die gemeld zijn door Robem59