Klacht: pakje teruggestuurd na 7 dagen: geen melding ontvangen van ontvangst

op 08 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

na vergeefs wachten op een mail voor aankomst van een pakje, krijg ik wel de mail dat mijn pakje wordt teruggestuurd naar de verzender. Gelukkig had de verzender mij de code gestuurd, maar helemaal niets van DHL ! Na een melding via de website, wordt mijn klacht doorgestuurd naar een andere afdeling voor afhandeling: ook geen reactie, ondanks dat er staat dat de hoogste manager zich zal buigen over deze klacht. Zelf dan maar telefonisch contact opgenomen met een duur betaalnummer, maar uit het “systeem” dat er wel een mail gestuurd is voor aankomst pakje. Deze melding kan niet opnieuw naar mij verstuurd worden op mijn verzoek om te controleren. Er wordt aangegeven dat het ws in de spambox bij mij is gekomen: echt niet ! Vreemde is wel dat de dag van terugzending ik ook een mail krijg om mijn wachtwoord te resetten ….. Deze mail komt gewoon binnen en niet in de spambox, ondanks dat het met een buitenlands systeem wordt verstuurd. Voor het overige: geen mail van DHL.

De zending zonder extra kosten weer naar mijn afhaalpunt.
Ook voor klachten een ander telefoonnummer en geen betaalnummer van 1 euro per gesprek en kosten voor mobiel gebruik .....
Ook de verzender heeft tot nu toe geen melding ontvangen dat het pakje weer retour is gekomen.
Voor mij nooit meer DHL en dit zal ik zeker naar iedereen in mijn omgeving communiceren.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 08 mei 2017 om 13:38 geantwoord

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Sijtig te moeten vernemen dat het leveren van uw pakket niet naar wens is verlopen. Het is gek dat u niet de ontvangstmail of de herrineringsemails heeft ontvangen maar wel de email dat deze is teruggezonden. De verzender kan een claim indienen over de verzendkosten en dan gaan we kijken waar dit zo mis heeft kunnen gaan. Wat betreft het betaalde nummer bieden we 3 kostenloze alternatieven aan. (email, twitter, facebook)
Lea
DHL Parcel Webcare

Heeft op 08 mei 2017 om 21:01 geantwoord

Telefonisch al door DHL aangegeven dat het systeem wel een bericht heeft gestuurd, maar nee, daar is geen bewijs voor; en wanneer de afzender een klacht indient zal nog bekeken worden of dat gehonoreerd wordt. Tsja, bewijs is er niet toch, het systeem van DHL doet wel alles goed. En telefonisch is niet eens aangegeven dat er een herinneringsmail gestuurd zou moeten zijn .... Binnen 7 dagen ???? Want de 7de dag wordt het al teruggestuurd !!!! Ik denk dat DHL gewoon de schouders ophaalt. Je zou eigenlijk rechtshulp hierbij moeten inschakelen, maar wie doet dat nu bij zo'n klein bedrag ! DHL gaat kijken waar het mis is gegaan, tja, dat lijkt mij wel duidelijk: intern mss eens reorganiseren en vanuit de klant redeneren. En kosteloze alternatieven ? lekkere persoonlijk via internet en zeer goede klantenbinding zo ... Ik verwacht al helemaal niets meer van DHL, zal het nooit meer gebruiken en iedereen afraden, zeker ook gezien alle negatieve reacties op internet.

Alle klachten die gemeld zijn door MarianHoekstra