Klacht: Pakje te laat bezorgd

op 01 oktober 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 10 september heb ik een pakje afgegeven bij het filiaal Techador Zuidstad, Weimarstraat 349 te ’s Gravenhage.
De werknemer heeft het pakje gescand en ik heb ook een verzendbewijs ontvangen. 3SBDC7988702464

Na 10 dagen kreeg ik bericht dat het pakje nog niet was ontvangen. Het was nodig voor een verjaardag en nu te laat. De koper wilde het nu annuleren.
Ik ben naar de parcelshop gegaan om het pakje terug te halen. Maar de man zei dat hij het niet had en dat het de schuld van DHL was.
Tot mijn verbazing kreeg ik een dag later bericht (21/9) dat het toch ontvangen was. Te laat voor de koper, dus die heeft het naar mij teruggestuurd.

Dit is een kostenpost van 8 euro geworden voor mij.

De man in de parcelshop sprak gebrekkig Nederlands en begreep misschien niet dat het dezelfde dag verzonden moest worden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 01 oktober 2016 om 12:36 geantwoord

Goedemiddag,

Wat vervelend dat uw pakket met zoveel vertraging is afgeleverd bij de ontvanger, en dat door alle vertraging, de ontvanger het pakket niet meer wilde hebben. Ik wil u mijn excuses aanbieden voor de ontstane vertraging, en ook dat u hierdoor extra kosten heeft gekregen door het retour versturen.

Helaas is het voor ons niet mogelijk die kosten te vergoeden, wij vergoeden namelijk enkel beschadigde/vermiste zendingen.

Nogmaals mijn excuses voor al het ongemak.

Vriendelijke groet,

Sanne