Klacht: Pakje niet ontvangen – zou al ontvangen zijn

op 01 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 22/4 zat er een briefje in de bus van de DHL bezorger met daarop de melding dat wij niet thuis waren (klopt) en dat hij hij op maandag 24 april terug zou komen tussen 14u en 18u.

Aangezien wij al wisten dat wij ook maandag niet thuis zouden zijn hebben wij direct op zaterdag al geprobeerd om online een andere bezorgoptie te kiezen, maar dat was onmogelijk omdat het pakketje al bezorgd zou zijn!

Desondanks hebben we op maandag toch maar een briefje op de bel geplakt met de vraag of de bezorger het pakje bij de buren kon brengen. De buren hebben niets ontvangen en tevens zat er geen briefje in de bus dat het ergens anders is afgeleverd.

En nu dus geen pakje.

Bezorgcode: 3JJ3108RF

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik op enige wijze mijn pakje mag ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 01 mei 2017 om 13:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Vervelend om te moeten vernemen dat het pakket nog niet boven water is gekomen. Als ik zo een aanname mag doen denk ik dat hij bij de buren met initialen \"h.m.\" is bezorgd. Zoals mijn collega ook al eerder per email heeft aangegeven zal een officieel onderzoek gestart moeten worden vanuit onze opdrachtgever. Dit is in deze de verzender van uw pakket.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

Heeft op 01 mei 2017 om 18:17 geantwoord

Bedankt voor uw reactie.

Ik blijf dit een hele vreemde gang van zaken vinden. U kunt in uw systeem zien waar het bezorgd is in de buurt, maar u wilt dat niet vertellen. De initialen H M zeggen mij niets.

Ik heb inderdaad van de helpdesk begrepen dat het de regel is dat alleen de verzender een 'onderzoek' kan starten (verzender is onbereikbaar), maar is het ook niet de regel dat jullie bezorger een briefje in de bus doet als hij het pakketje ergens anders aflevert? Die regel is blijkbaar ook niet nagekomen.

Ik ben zojuist 18 adressen in de straat langsgeweest op zoek naar mijn pakketje, maar nog steeds niets.

Uiteraard hoeft u het adres niet publiekelijk bekend te maken, een directe email vind ik ook prima. Daar is toch niets mis mee?

Met vriendelijke groet

Reactie van de melder van de klacht Axel07

3 maanden geleden - Beste klacht.nl, Ik weet niet waarom deze klacht op 'opgelost' is gezet, maar dat is tick duidelijk nog niet het geval? Gr

Alle klachten die gemeld zijn door Axel07