Klacht: Pakje niet bezorgd

op 25 augustus 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In april pak verzonden naar China gevolgd tot het in China is aangekomen. Diegene die het pakje moest ontvangen heeft meerdere keren gevraagd waar het bleef. Uiteindelijk in juni kreeg ze te horen dat het teruggestuurd was. Nu is het op 17 augustus teruggekomen bij de afz. maar miet ik het dan weer opsturen en weer betalen. Dat vind ik niet juist, ik betaal om het op het aangegeven adres af te leveren en niet om het na 4 maanden weer terug te krijgen. Ik verwacht eigenlijk dat DHL het alsnog kosteloos in China afleverde.

Als het pak alsnog bezorgd wordt zonder bijkomende kosten

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 augustus 2016 om 15:00 geantwoord

Beste Ine van Gaalen,

Ten eerste mijn oprechte excuses dat de zending niet correct is afgeleverd.

Helaas kan ik in het systeem niet zien waarom de zending retour gestuurd is. Waarschijnlijk zit er bij u op de zending een sticker met rede van retour sturen.

Om de zending nogmaals te versturen, zult u een nieuw label aan moeten maken. Om de kosten voor het vorige label retour te krijgen kunt u het restitutieformulier op onze site invullen (https://dhlparcel.nl/nl/particulier/service/faq/hoe-kan-ik-een-claim-indienen-restitutie-aanvragen). De afdeling claims bekijkt dan of uw aanvraag gehonoreerd wordt of niet. Ik kan en mag hier geen uitspraak over doen.

Mijn oprechte excuses voor al het ongemak.

Carola
DHL klantenservice