Klacht: Pakje is niet bezorgd. Track en trace klopt niet.

op 28 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 19 mei jl. een pakje naar het Verenigd Koninkrijk gestuurd. Postnl stelt in de track trace dat het op 21 mei is aangeboden maar dat het zou zijn geweigerd door de ontvanger. De ontvanger zegt mij dat Postnl onwaarheid spreekt. Men was de hele dag aanwezig en er is niets aangeboden. Postnl is telefonisch volstrekt onbereikbaar en biedt geen oplossing.

Gewenste Oplossing:

Als mijn pakje bij de geadresseerde wordt afgeleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 28 mei 2020 om 09:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden pakket volgens Track en Trace geweigerd is door de geadresseerde. U geeft echter aan dat dit niet juist is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt dat het pakket bij de geadresseerde wordt afgeleverd. Graag reageer ik op uw bericht.

Naar aanleiding van uw melding bij onze Klantenservice heb ik de Track en Trace-code kunnen vinden. Ik heb de status gecontroleerd, tot mijn spijt moet ik meedelen dat het pakket volgens onze gegevens inderdaad geweigerd is. Ik verwacht dat het pakket retour zal komen en kan dit proces niet stoppen, de werkelijke reden van retour staat normaal gesproken vermeld op het pakket.

Omdat de zending kosteloos retour gestuurd wordt, kan de zending mogelijk met een lagere prioriteit behandeld worden. Daarom is er soms sprake van een langere retourtermijn, dit kan tot uiterlijk 6 weken duren. Indien u het pakket na 2 juli 2020 nog niet retour heeft ontvangen dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze Klantenservice voor het opstarten van een onderzoek. Ook als u het pakket eerder retour ontvangt en van mening bent dat het pakket onterecht retour is gestuurd raad ik u aan om contact met ons op te nemen om een klacht te melden. Omdat de reden van retour normaal gesproken vermeld staat op het pakket zelf zal ik u moeten vragen af te wachten tot de zending daadwerkelijk retour is, zodat u de reden kunt controleren.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Van_Geffen