Klacht: P1700 formulier aanmaken via website onmogelijk, site klantonvriendelijk

op 28 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij bieden ons clubblad altijd met een aangemaakt P1700 formulier aan bij een postverzamelpunt.
Toen ik dit keer weer via de post.nl website probeerde een P1700 aan te maken ben ik meer dan twee uur bezig geweest en het is me niet gelukt.
Ik heb meerdere malen met de helpdesk gebeld, het duurde eindeloos voordat ik contact had en dan weer was doorverbonden, en ook zij konden me niet verder helpen. Niet alleen vreselijk tijdrovend, maar ook heel frustrerend.
Dit is wat gebeurde:

Bij het zoeken naar ‘aanmaken P1700’ kwam ik steeds op deze pagina terecht:

Vervolgens klik ik in mijn post.nl op partijenpost, daar kan ik alleen een partij aanmelden.
Ik heb eindeloos in cirkels rondgedraaid, kom steeds op dezelfde pagina’s terecht.

Vervolgens besloot ik dan maar gratis 25 P1700 formulieren te bestellen die je zelf invult, ik wil de partij immers toch versturen.
Bij het afronden van de bestelling werd mij gevraagd te kiezen of ik met ideal of creditcard wil betalen. Een gratis-optie zag ik niet.
Dus maar ideal gekozen: krijg error melding, al mijn gegevens zijn gewist. Dus creditcard geprobeerd: zelfde errorpagina, weer opnieuw beginnen

Dus helpdesk gebeld: via de site moest ik eerst aangeven wat mijn vraag is om een nummer te krijgen: partijenpost P1700 komt niet in de opties voor. Dus keeg ik geen telefoonnummer.
Via andere wegen (google) vond ik een telefoonnummer.
De laatste (3e!) helpdeskmedewerker vertelde me dat het voldoende was om de partij aan te melden. Dat heb ik gedaan en de pagina uitgeprint.

Vanochtend kom ik met clubbladen en geprint formulier bij Post.nl op het Singel, krijg ik daar te horen dat zij het zonder barcode niet kunnen aannemen. Uiteindelijk heb ik het daar met de uitgeprinte pagina gelaten, ik kon alleen geen ontvangstbewijs krijgen omdat ik geen barcode had.

5. Ik besluit een klacht in te dienen omdat ik nog meer bladen moet gaan verzenden, ik via te telefonische helpdesk niet verder kom en ik in de site ook vastloop.
Ik google op ‘klacht post.nl’. Ik kom op:
Klik vervolgens op ‘naar onze klantenservice’. Daar kom ik weer op de pagina waar ik eerst het onderwerp moet invullen (wat er dus niet bij staat) en dan pas verder kan.

Kortom: ik loop compleet vast op de post.nl site terwijl communicatie mijn vak is en ik een creatief zoeker ben, ik kom er meestal wel uit. Maar dit is echt in kringetjes ronddraaien en ik word er helemaal tureluurs van.
Hoe kan ik in hemelsnaam een partij verzenden met een aangemaakt P1700 formulier. Staat het er echt niet, heb ik iets gemist, is het onduidelijk aangegeven? En hoe kan het dat jullie zo moeilijk bereikbaar zijn en dan zo weingig behulpzaam?

Een vriendelijke groet,
Marjolein Vernhout
Wv de Schinkel

Wanneer de bezoeker, ik dus ook, op een begrijpelijke manier bij het aanmaken van een P1700 formulier terecht komt en Post.nl zelf beter bereikbaar en behulpzamer is

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 juni 2017 om 16:36 geantwoord

Geachte mevrouw Vernhout,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat u zoveel moeite heeft met het aanmaken van een P1700 formulier. Mijn excuses hiervoor.

Uw vraag heeft betrekking op een zakelijk product van PostNL. Hiervoor is een speciale klantenservice ingericht. Deze kunt u bereiken door te bellen naar 088-8686868 (ma-vrij 8:00 tot 19:00 uur).

Alle klachten die gemeld zijn door MJV67