Klacht: Oxxio en Nuon kleuterklas

op 26 mei 2010 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Omschrijving klacht

Op de jaarafrekening over 2009 bleek dat er een te hoog capaciteit tarief is berekend voor mijn aansluiting. Oxxio had inmiddels het te hoge bedrag geïncasseerd. Hierop heb ik de Nuon benadert en gevraagd waarom ik in een hoger capaciteit tarief ben ingedeeld. Hun antwoord hierop was:”Dat staat hier.” Ik moest dus bewijs aanleveren dat dit niet zo was. (grote onzin) Een erkend elektriciteitsbedrijf heeft de zaak aanschouwd en geconcludeerd dat ik onder de gestelde richtlijn was gezekerd. Kosten Euro 39,00
Begin maart 2010 kreeg ik een credit factuur van Nuon. Het verschuldigde bedrag zou 16 maart aan mij gefactureerd worden. Eind maart was dit bedrag niet gestort. Ik nam telefonisch contact op met de Nuon (klantenservice) Daar werd mij meegedeeld dat het verschuldigde bedrag rond 16 april zou worden overgemaakt. U raad het al!!! Eind april geen geld gestort. Dus weer de klanten service van Nuon gebeld. Mij werd in eens medegedeeld dat de Nuon (echte randdebielen) niet in staat was het verschuldigde bedrag op mijn rekening te storten, omdat ik geen klant was. Ik vroeg de desbetreffende dame hoe het kon dat zo’n groot bedrijf niet in staat was om een toegekend bedrag aan een schuldeiser terug te betalen. Het enigste antwoord was :”U moet bij Oxxio zijn.”
Vervolgens heb ik de klantenservice van Oxxio benadert, en mijn verhaal voorgelegd. De Oxxio ging het voor mij uitzoeken en kwamen er zo snel mogelijk op terug. Dit werd ook per mail bevestigd. Na drie weken niks vernomen te hebben van Oxxio, maar weer eens de klantenservice (waarvoor ze het woord service gebruiken is mij nog steeds een raadsel) benadert. Weer het hele verhaal moeten uitleggen want een dossier gekoppeld aan een klantnummer kennen ze waarschijnlijk niet. De medewerker van Oxxio liet mij weten na zo’n twintig minuten aan de telefoon gewacht te hebben, deze zaak te laten uitzoeken. Blijkbaar was er een topoverleg nodig om deze kwestie op te lossen. Maar de oplossing hadden ze gevonden. Ik werd anderhalf uur later telefonisch benadert door een medewerker van de Oxxio. Mij werd medegedeeld dat Oxxio het verschuldigde bedrag niet kon overmaken en dat ik mij moest wenden tot de Nuon. Wat een bende van kloothommels bij Oxxio en Nuon.
Dit is nog niet eens het enigste kunstje wat Oxxio flikt. Ik heb een contract met een looptijd van drie jaar. Daarin is een vaste prijs voor gas overeengekomen. Maar ik werd voor een veel duurder variabel bedrag afgerekend. Dit heb ik ook tot in den treuren moeten doorcommuniceren. Ook wanneer je de contracten waarop alles het zwart op wit staat, is het voor Oxxio Latijns.
Ik kan bellen, mailen, roepen schreeuwen, niets helpt. Het enigste wat ik kan doen is de automatische incasso stop zetten. De voorschotten storneren. En op zoek naar een ander leverancier voor gas en stroom.
420,51- euro nog tegoed
39,00- euro kosten installateur
260,00- euro eigen kosten
719,51- euro Totaal.
Wie gaat dat betalen???

Gewenste oplossing

met 719,55 euro

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 november 2010 om 12:04 geantwoord

Afrekening opnieuw opgemaakt met correct capaciteitstarief

Alle klachten die gemeld zijn door aagrevink