Klacht: Negatieve energie

op 14 juni 2010 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Op 25-7-2004 klant geworden bij energiebedrijf.com. In verband met verhuizing de overeenkomst op 28-02-2006 stopgezet. In april 2009 wordt opeens € 1.561,60 van onze rekening afgehaald, door Oxxio. Dit net op tijd laten storneren en contact gezocht met Oxxio over de reden voor deze vreemde actie. Oxxio blijkt energiebedrijf.com te hebben overgenomen en de administratieve achterstand in te halen aan het zijn. Wij weten van niks, we hebben nooit een eindafrekening ontvangen. Deze blijkt op 7 april 2009 naar ons oude adres te zijn gestuurd en wordt op 21 april 2009 naar ons huidige adres verzonden. De eindafrekening lijkt nergens op en we nemen telefonisch contact op met Oxxio. Zij zullen e.e.a. gaan uitzoeken. Op 23 december 2009 ontvangen wij een betalingsverzoek, om het bedrag alsnog te voldoen. Op 8 januari 2010 volgt de volgende herinnering, waarna Intrum Justitia het op 29 maart 2010 overneemt met de 1e dreigbrief. Eigen onderzoek en een gesprek met een rechtskundig adviseur leert ons dat de eindafrekening inmiddels verjaard is: aangezien wij na 14 juli 2004 klant zijn geworden, geldt een wettelijke verjaringstermijn van 2 jaar. De eindafrekening is na meer dan 3 jaar na het einde van de contract verzonden en tussentijds niet gestuit. Dit hebben we inmiddels al diverse malen schriftelijk aan Intrum Justitia medegedeeld, maar die reageert door het versturen van standaard dreigbrieven. In het laatste stuk proza (van 7 juni 2010) melden de incassoboeren dat ze de opdracht van Oxxio hebben om de gerechtelijke procedure tegen ons op te starten en dat wij een dagvaarding tegemoet kunnen zien. Zijn jullie helemaal gek geworden?

Gewenste oplossing

Houd je aan de wet en sluit dit dossier!

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 november 2010 om 11:58 geantwoord

Afrekening verjaard, laten vervallen

Alle klachten die gemeld zijn door ANLooije