Klacht: Je komt niet van Oxxio af

op 18 februari 2010 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Omschrijving klacht

Een opdringerige verkoper stond voor m\’n deur, of ik intresse had in een informatiepakket. Ik vul het in en 2 mnd later krijg ik bericht dat ik ben overgestapt. De datum van de brief was 2 weken in het verleden gedateerd waardoor het akoelingstermijn zogenaamd al was verstreken (voordat ik de polis had, waarvan ik niet wist dat ik die zou krijgen… tja kleine lettertjes). Ik wilde bij Eneco blijven dus Oxxio toch geannuleerd en overeenkomst teruggestuurd. Deze hebben ze \”nooit\” ontvangen, had ik het maar aangetekend moeten doen. Na storneringen en 500 telefoontjes en mailtjes verder, was het mij gelukt de overeenkomst te annuleren (in april 2009). Toch bleef ik aanmaningen krijgen. Telkens gereageerd met annuleringsbevestiging erbij. Telkens excuses gekregen. Totdat ik in augustus m\’n maandbedrag Eneco best laag vondt. Eneco gebeld, alles was overgezet maar Gas liep nog via Oxxio. Gelijk gas afgesloten bij Eneco en Oxxio weer aangeschreven. Weer excuses. Ik hoef niets te betalen. November 2009 valt er een eindafrekening in de bus van 430 euro. Klachtenbrief naar directie (met alle excuses u heeft gelijk mails) en naar m\’n rechtsbijstand. 1 Dag later belde m\’n rechtbijstand (SRK) op, dat zij het met hun vaste contactpersoon bij Oxxio (wat mij zeker niet geruststeld) hebben geregeld dat er niets betaald hoeft te worden. Ik kon nog wel een aanmaning ontvangen omdat dit elkaar zou kunnen kruisen. Ik blij, eindelijk van Oxxio af. Again: 17-11-2009. Nu 17-02-2010 krijg ik… EEN EINDAFREKENING van Oxxio…. Geen aanmaning of iets, gewoon doodleuk weer die eindafrekening van 430 euro. Lijkt me niet dat administratieve handelingen elkaar in een tijdsbestek van 3 maanden kunnen kruisen. Heb maar weer net m\’n rechtbijstand gemaild om het dossier te openen.

Gewenste oplossing

Dat ik NIETS meer van Oxxio hoor. Sterker nog, dat ze van de aardbodem verdwijen !!!!!!

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 november 2010 om 13:29 geantwoord

Leveringskosten hoeven niet door klant voldaan te worden

Alle klachten die gemeld zijn door Miranda Nieland