Klacht: Overwachte kosten Proeve van Bekwaamheid

op 15 mei 2011 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

In april heb ik deelgenomen aan de stage-voorbereidingsdag van het NTI.

De informatie die gegeven werd was zeer nuttig. Maar met één ding ben ik het niet eens.

Er werd ons verteld dat de proeve van bekwaamheid, waarmee de stage afgesloten zal worden, 90,- euro zal kosten.

Over deze kosten is tot nu toe met geen woord gerept. Er staat niks over in de studiegids, niks op de website…etc.
Niemand die deelneemt aan de opleiding wist van tevoren dat deze kosten er nog bij kwamen.

Overigens is het niet gebruikelijk dat een proeve van bekwaamheid extra kosten met zich meebrengt. Dat heb ik nagevraagd bij andere MBO-opleidingen zoals van het ROC.

Mag het NTI deze kosten dan wel in rekening brengen? Ik vind het veel geld, en niet eerlijk dat we dit pas in dit stadium van de opleiding te horen krijgen. Voor welke verassingen kom ik nog meer te staan? Komen er nog meer onderwachte kosten?

Kwijtschelding van deze kosten, en een vermelding op de website en studiegids, zodat nieuwe studenten weten waar ze aan toe zijn en waar ze voor tekenen.

Bericht van

6 jaren geleden - Beste student, helaas kan ik zonder aanvullende informatie niet nagaan wat de situaite is, ik weet niet welke opleiding je volgt en ook heb ik geen informatie over je startdatum'. Wil je deze gegevens mailen naar els.beltman@nti.nl, ik zal je dan zo spoedig mogelijk een reactie sturen. Met vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Bericht van

6 jaren geleden - Beste student, dank voor de informatie. Bij deze opleiding behoren geen kosten voor een proeve van bekwaamheid, wel voor het beoordelen van de stage. Deze kosten staan ook op de website vermeld onder het hoofdstuk Examen. Zie hieronder: Uniek bij het NTI MBO-College: elke dag digitaal examen doen! Een groot deel van de examens bij het NTI MBO-College wordt digitaal op locatie afgenomen. Dit is dagelijks mogelijk op 24 locaties in Nederland. Het voordeel hiervan is dat u zelf kunt bepalen waar en wanneer u examen wilt doen. En als u een keer niet direct voor uw examen slaagt, kunt u snel weer een herexamen inplannen. Een unieke service die alleen het NTI MBO-College u biedt! De overige examens worden minimaal 4 keer per jaar schriftelijk geëxamineerd. Per digitaal MBO-examen betaalt u € 65,-. Voor een schriftelijk MBO-examen is dit € 45,-. Lees hier meer over hoe digitaal examineren in de praktijk werkt en waar de testcenters zijn Daarnaast wordt u tijdens de stage ook geëxamineerd. Het examengeld voor de beoordeling in de stage bedraagt € 90,-.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 08:56 geantwoord

Uniek bij het NTI MBO-College: elke dag digitaal examen doen!

Alle klachten die gemeld zijn door Flusje