Klacht: Overlast bezorgers Crabbehof Dordrecht (verkeersgedrag)

op 21 augustus 2017 over Domino's Pizza in de categorie Cafés en Restaurants

Al enige jaren veroorzaken de bezorgers van Domino’s-vestiging aan het Van Oldenbarneveltplein (WC Crabbehof) overlast in de buurt met hun rijgedrag.
Zo ook aan de Joop den Uylstraat, een doodlopende straat met een G11 fietspad (verplicht fietspad, geen bromfietsers toegestaan). Deze wordt gebruikt als sluiproute om tijdswinst te boeken.
Gedurende de uren in de late middag en avond is het hier af en aanrijden van scooters van Domino’s wat veel overlast veroorzaakt bij de bewoners. Daarnaast houden deze bezorgers zich niet aan de geldende snelheid (30km/u) en verplichte rijrichting.
Diverse klachten uit de straat worden door Domino’s rechtstreeks doorgezet naar het betreffende filiaal en aldaar lijkt er niks concreets mee gedaan te worden. Kennelijk zal er niet meer gezegd worden dat ze een boete kunnen krijgen van de politie (met pakkans nihil). Maar verantwoordelijkheid wordt er niet genomen en al helemaal geen sancties die volgen.
Graag zou ik zien dat er vanuit het hoofdkantoor van Domino’s actie wordt ondernomen. Het gaat hier immers niet om enkele bezorgers, maar vertegenwoordigers van het merk Domino’s Pizza.

1. De straat Joop den Uylstraat te Dordrecht en bijhorend G11-fietspad wordt niet langer gebruikt als sluiproute.
2. Bezorgers komen alleen in de straat om aldaar te bezorgen en houden zich aan geldende rijrichting en fatsoenlijke snelheid (

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Domino's Pizza

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Domino's Pizza nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Niek Verwild