Klacht: Overgang RWE naar ESSENT

op 25 oktober 2011 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Na de overstap van Essent naar RWE bleek Essent zijn administratie niet op orde te hebben. Dit met als gevolg dat ik na 2 jaar intensief heen en weer mailen met RWE met heel veel moeite afspraken omtrent een verkeerde afrekening. Dit lag ten grondslag bij Essent daar zij na overgang naar een nieuw computer systeem bepaalde gegevens niet meer konden terughalen (dit kon enkel bij de vorige bewoners die hier niet een twee drie over konden beschikken).

Met RWE heb ik dus, afspraken gemaakt over de afrekening om deze pas na bewijs last te voldoen ik moest hiervoor wel een hoger maand bedrag betalen maar, dit stond niet in verhouding met de 1200 euro die ik een keer moest betalen (met deze verhoging verdubbeling van mijn maandbedrag zou ik op het eind met juiste eindstanden een mooi bedrag terugkrijgen).

Al deze afspraken liepen zonder problemen tot RWE weer terug werd overgenomen door Essent met als gevolg directe vordering van de eindafrekening 1200 euro anders volgde afsluiting. Ik heb hier telefonisch melding van gemaakt en gezegd dat ze maar eens goed de correspondentie van hun moedermaatschappij moesten doornemen die tenslotte het gevolg waren van het toedoen van Essent.

Daar namen ze geen genoegen mee en werd er zonder een klein telefoontje lag er een brief met betalen en u wordt binnen enkele dagen afgesloten. Ik heb toen toch maar direct de dag voor afsluiting het geld overgemaakt en een mail gestuurd met een kopie van afschrijving met de tekst nu hoeft de afsluiting niet plaats te vinden. Na een maand verblijf in het buitenland voor mijn werk kwam ik thuis en u raad het wel afsloten met alle narigheid van dien (koelkast etc.). Ik bellen en mailen. Kreeg ik tenslotte een mail u krijgt 1131 euro terug na afrekening en excuses voor de afsluiting.

Maar, om het nog gekker dan gek te maken met 400 euro borg en 560 euro nieuwe aan- en afsluitkosten kon ik zonder problemen weer klant worden allemaal regels van Essent meneer zei de beste klantenservice. Mijn rechtsbijstand is nu met zaak bezig david tegen goliath verhaal wed mij gezegd maar, gelukkig staat alles op schrift.

snelle aansluiting, terugstorten borg, vergoeding af en aansluitkosten!

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 25 oktober 2011 om 08:25 geantwoord

Geachte heer Otterloo,

U heeft op deze website twee maal dezelfde klacht ingediend. De klacht van 24 oktober om 12.22 uur hebben wij in behandeling. Ik heb deze naar de verantwoordelijke afdeling verstuurd. Die klacht op de website blijft ook in behandeling totdat het is opgelost.

Deze klacht (24 oktober, 16.52 uur) is dezelfde klacht en heb ik gesloten, omdat wij de eerste klacht in behandeling hebben.

Angelique
Essent medewerkster

Alle klachten die gemeld zijn door mco