Klacht: Opzegging wegens slechte en niet geleverde, wel in rekening gebrachte diensten kost mij 360 euro??!!?? Dacht het niet!

op 18 oktober 2011 over KPN Digitale TV in de categorie Digitale TV

Brief aan de KPN:

Beste meneer/mevrouw,

Nadat ik zojuist weer ruim 1 ½ uur met KPN heb gebeld werd mij verteld dat de enige oplossing is een brief naar dit adres te sturen. Met de belofte dat ik dan zeker naar tevredenheid geholpen zal worden. Ik ben benieuwd.

Vanaf het moment dat ik ben overgestapt naar KPN Internetplusbellen en interactieve TV ben ik niet tevreden. Na aansluiting bleek de Motorola VIP1960 erg veel herrie te maken, ook wanneer deze op stand-by staat. Ook bleek dat wij hier in huis maar op 1 TV konden kijken terwijl mij was verzekerd dat ik ook boven zou kunnen kijken. Ja, wij konden wel tv kijken boven maar moesten daarvoor extra kosten maken. Ik wilde opzeggen omdat mij dit niet verteld was bij het aangaan van het contract en wegens de herrie. Ik heb dit vanaf het begin per email, in de winkel en telefonisch kenbaar gemaakt. Op de emails kreeg ik nooit antwoord. Telefonisch kreeg ik advies naar de KPN winkel te gaan in Zwolle. Daar werd digitenne aangeraden. Deze bleek NUL ontvangst te hebben in Elburg.
Ik heb het er toen een tijd bij gelaten, tot ik jullie campagne tegen kwam over “nu ook digitaal op je tweede tv”.

Ik ontving een tweede ontvanger en ben een paar uur bezig geweest deze aan te sluiten. Dat ging niet want wat bleek nadat ik KPN hierover gebeld had: er was geen draadloze verbindingsset meegeleverd! Deze zou nagestuurd worden. Afijn… het is intussen 17 oktober en ik heb nog steeds niets ontvangen. De tweede ontvanger wordt wel elke maand in rekening gebracht terwijl ik daar helemaal niets aan heb! Ik vind de adviezen en service van KPN bijzonder slecht en heb het gevoel aan het lijntje gehouden te worden. Nog steeds maakt onze ontvanger beneden herrie, staat het beeld vaak stil en hebben wij geen ontvangst op onze tweede tv.

Vandaag belde ik daarover met de KPN, ben van de één naar de ander gestuurd, verbindingen werden verbroken in plaats van dat ik werd doorverbonden… Weer werd mij aangeboden een servicemonteur te laten komen voor 35 euro, dat betaal ik niet! De draadloze verbindingsset kan worden nageleverd, hier moet ik dan nog wel voor betalen bij ontvangst!?! De in rekening gebrachte kosten voor de tweede ontvanger kunnen niet worden gecrediteerd voordat het contract is opgezegd. Ik wil intussen niets anders dan opzeggen! Maar wat bleek? Met het aannemen van de 10 euro korting wegens slechte kwaliteit ontvanger (herrie en stilstaand beeld) is er een nieuw contract ingegaan met een einddatum van 8-7-2011. Opzegging kost mij 360 euro!!!
Uiteindelijk luidde het advies deze brief te sturen.
Ik wil intussen opzeggen wegens het niet leveren van toegezegde diensten en de slechte kwaliteit van het wel geleverde. Betreft: Opzegging wegens waardeloze kwaliteit, slechte service en niet leveren van diensten die wel in rekening worden gebracht.

Beste meneer/mevrouw,
IK heb het er toen een tijd bij gelaten, tot ik jullie campagne tegen kwam over “nu ook digitaal op je tweede tv”. 7-7-2011 belde ik KPN en vertelde mijn probleem en vroeg naar de mogelijkheden. Omdat er volgens de medewerker ook in het systeem stond dat ik eerder melding had gemaakt dat ik niet tevreden was over de harddiskrecorder werd mij een aanbod gedaan van 10 euro korting per maand. Ik kon ook een monteur laten komen voor 35 euro maar dat aanbod had ik al vaker gekregen en afgeslagen. Jullie moeten zelf regelen dat jullie leveren wat jullie beloven, daar ga ik geen 35 euro voor betalen. Mij werd aangeraden een tweede tuner voor 4 euro per maand aan te vragen via de website zodat ik in elk geval op de tweede tv ontvangst zou hebben. Daar ging ik mee akkoord maar mijn probleem was niet opgelost.
Uiteindelijk luidde het advies deze brief te sturen.
Ik wil intussen opzeggen wegens het niet leveren van toegezegde diensten en de slechte kwaliteit van het wel geleverde. Ik wil de in rekening gebrachte bedragen voor de tweede ontvanger gecrediteerd zien op een eindfactuur. Ik ga absoluut niet akkoord met het nieuwe contract met de einddatum 8-7-2012 en weiger afkoop te betalen.
Ik hoop dat dit met SPOED wordt afgehandeld.

Vriendelijke groet,

Ik hoop dat dit met SPOED wordt afgehandeld.

Vriendelijke groet,…..

Ik wil kunnen opzeggen zonder opzegkosten.

Alle klachten die gemeld zijn door iverna@klacht