Klacht: Opzegging onmogelijk

op 28 juli 2016 over mttm in de categorie Telecomwinkels

Wij willen servicenummers opzeggen (januari 2016). De opzegging wordt niet in behandeling genomen als er nog facturen open staan. het bleek dat er een aantal facturen onterecht waren verstuurd. Facturen gecrediteerd. opzegging opnieuw. Niet in behandeling, want het moet schriftelijk op bedrijfs briefpapier. Op papier gedaan en weer staan er facturen open, dus weer niet in behandeling.

facturen verrekend en betaald en in juni krijgen we bericht dat de opzegging in behandeling is. Blijkt, dat de contracten in 2015 stilzwijgend zijn verlengd, maar nu voor een periode van drie jaar. Eenzijdig? Nee, er is vorig jaar een mail gestuurd en als u het er niet mee eens zou zijn, Had u de tijd om te reageren. MTTM stuurt regel;matig reclame mailings naar haar klanten. de betreffende mail ging over de mogelijkheid een domeinnaam te registreren, dus die mail is ongelezen gewist.

Ik betwist dus de verlenging en neem nog steeds als datum van opzegging januari 2016. het contract zou dan doorlopen tot juni, dus die kosten wil ik wel betalen, maar daarna absoluut niet meer.

Net als bij belastingdienst en UWV moet ik eerst de factuur betalen en dan wordt een eventueel bezwaar behandeld. Als ik niet betaal, ook al heb ik bezwaar ingediend, worden de nummers afgesloten. En prompt is het enige nummer wat we nog willen houden afgesloten. Een 0900 nummer waar klanten ons opdrachten geven. volgens MTTM worden alleen uitgaande lijnen afgesloten. Dit betreft een inkomende lijn.

Met die mensen is niet te communiceren. Telefonisch kun je afspraken maken, schriftelijk krijg je geheel andere berichten. Inhoudelijk wordt zelden gereageerd.

Als ik de normale kosten heb betaald voor het nummer wat ik wilde behouden en de andere nummers gewoon zijn afgesloten. De wet Van Dam is ook voor zakelijke gebruikers van toepassing en de initiele contracttermijn is reeds lang verlopen op alle 4 nummers.
vervolgens het nummer porteren naar een betrouwbare provider en daarna nooooit meer zaken doen met MTTM.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar mttm over deze klacht.

Bericht van mttm

4 maanden geleden - Beste heer Jedema, Hartelijk dank voor uw openheid. Wat vervelend dat het zo gelopen is voor u. Hopelijk zijn er in de tussentijd nieuwe stappen gezet naar een goede oplossing voor beide partijen. Mochten er toch nog vragen zijn dan horen wij dat natuurlijk graag. U kunt dan het beste contact opnemen met onze support afdeling op nummer 088 8000 820. Met vriendelijke groet, Lieke Adams Process Manager

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door mttm in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht RonJe023

4 maanden geleden - Sorry, maar op schriftelijke correspondentie van mijn kant krijg ik een telefonisch antwoord, of een systeem-antwoord per email van een aangemaakte "case". Afspraken en toezeggingen in telefonisch overleg worden nooit bevestigd en achteraf weet niemand hier iets van. De "case" wordt gesloten zonder verder terug te melden. Eind oktober heb ik alle 4 de nummers separaat per brief opgezegd per 1 december. Tot op heden geen enkele reactie. U begrijpt, dat ik u niet ga bellen. Stuur me maar een schriftelijke reactie waar ik wat mee kan beginnen.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat mttm een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

mttm

Heeft op 19 december 2016 om 16:58 geantwoord

Geachte RonJe023,

Ik vind het erg vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de geleverde diensten van MTTM.nl. Tevens vind ik het jammer om te horen dat uw communicatie niet naar wens wordt beantwoord. We streven er altijd naar het beste voor de klant te realiseren, ook hier, en dus zullen we er voor zorgen dat de communicatie verbeterd zal worden.

Ik heb begrepen van mijn collega dat uw opzegging inmiddels in gang is gezet. Ik ga er dan ook van uit dat er een passende oplossing voor beide partijen is gevonden.

Fleur Meesters

Heeft op 06 januari 2017 om 12:20 geantwoord

Ik heb tot op heden geen oplossing mogen ontvangen. De enige oplossing is om \"verlost\" te worden van MTTM en wel per 1 januari. Per 19 december is de \"case\" gesloten, maar ik heb nooit iets gezien: noch per mail, noch per post.
Inmiddels een factuur ontvangen voor het komende kwartaal, zonder verdere specificatie, voor een bedrag wat meer dan het dubbele is van drie facturen van de afgelopen maanden.
Ik meld wat de klacht is, tot in detail, en MTTM meldt dat het opgelost is, zonder aan te geven wat de oplossing is. En dan is het \"opgelost\". Ik dacht het niet.
Mijn volgende stap is de rechtbank, want via correspondentie en redelijkheid komen we er niet uit.

Alle klachten die gemeld zijn door RonJe023