Klacht: Opzegging moeilijk gemaakt

op 09 mei 2020 over Huurstunt.nl in de categorie Algemeen

In november 2019 zocht ik een huurhuis en schreef me o.a. in bij Huurstunt. Ik moest meteen een ‘premium account’ afsluiten met automatische incasso. Ook al was het account de eerste 14 dagen gratis.

De huizen op de website stonden of al op Funda, of de foto’s bij een advertentie waren duidelijk van meerdere andere huizen. Ik probeerde contact te krijgen hierover met Huurstunt, maar het was ZEER moeilijk om contact informatie te vinden,

Na bijna 2 weken, dus binnen de termijn zei ik het ‘premium account op’. Het was echt lastig zoeken waar ik dat kon doen. Uiteindelijk kreeg ik een mail binnen over de ‘opzeggen van je premium account’. Ik heb de mail niet gelezen, er komt zoveel binnen en ik heb meer accounts opgezegd bij andere verhuur websites.

Recentelijk bleek dat Huurstunt echter elke maand 20,- afschreef van mijn rekening. Ik heb opnieuw geprobeerd contact te krijgen. Dit kan echter alleen via email. Ik heb opnieuw het account opgezegd via de website, nu was er makkelijker een pagina te vinden waar dit kon. Ik wachtte op een email van ze en las deze nu WEL door. Ik moest nog op een ‘knop’ drukken in de mail om de opzegging definitief te maken. De eerste keer heb ik dit niet gezien.

Deze manier van opzeggen is zo opgezet dat de kans groot is dat de betreffende klant dit niet ziet, dus misleidend. Daarnaast klopt het advertentie aanbod dus niet!

Huurstunt moet alle facturen crediteren en terugbetalen

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurstunt.nl over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurstunt.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurstunt.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurstunt.nl

Heeft op 14 mei 2020 om 15:35 geantwoord

Beste Jose,

Wat vervelend om te vernemen dat je lastig in contact kon komen met de klantenservice. We hebben daar een pagina voor die je op elke pagina kunt terugvinden: https:www.huurstunt.nlcontact

Een opzegging bij Huurstunt.nl dient inderdaad per mail bevestigt te worden. Dit wordt ook duidelijk aangegeven bij het willen stopzetten van het account. Omdat je op 25 april op de link hebt geklikt is je opzegging per 25 april actief.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet,
Jasmijn
Huurstunt.nl

Heeft op 14 mei 2020 om 22:44 geantwoord

Dit is niks nieuws, anders had ik het account niet opnieuw opzegd. Ik heb op meerdere website accounts voor huurhuizen te zoeken aangemaakt en weer opgezegd. Maar het systeem van huurstunt is opgezet om toch geld te kunnen innen, ik als men dus betijds opgezegd heeft, door dit type mail te sturen!

Alle klachten die gemeld zijn door joseverstraeten