Klacht: Opzeggen word onmogelijk gemaakt

op 15 december 2017 over ASR in de categorie Verzekering

In september mijn huis verkocht. En begin december geprobeerd de inboedel- en opstalverzekering bij ASR stoppen na zes jaar.
Op internet staat een telefoonnummer die hiervoor kan bellen. Als je belt moet een mail sturen. Als antwoord op de mail krijg je dat je een deel van je verkoopakte moet opsturen en dat er een opzegtermijn is van 30 dagen.
Dus na anderhalve week geen steek verder. En service ver te zoeken. Daarbij komt dat verkoopakte los staat van opzegging. En waarschijnlijk mag dit op basis van de aangescherpte privacyregels nog geen eens opgevraagd worden.
Op 27 december gebeld door ASR. Met een goed voorstel.

Opzeggen per eerste melding. Zonder aanlevering gedeeltelijke verkoopakte. En site aanpassen dat opzeggen duidelijk omschreven wordt ipv kastje naar de muur.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ASR over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ASR in behandeling genomen

Bericht van ASR

1 maand geleden - Uw klacht is bij ons in behandeling en wij hebben u een ontvangstbevestiging gestuurd. Met vriendelijke groet, a.s.r.

Bericht van ASR

3 weken geleden - Uw klachtbehandelaar heeft met u gesproken over de klacht en inderdaad een voorstel tot oplossing gedaan. Hij neemt later weer contact met u op om te kijken of alles naar tevredenheid is afgewikkeld. Vriendelijke groet, a.s.r.

Alle klachten die gemeld zijn door Daan M